Trzy placówki przeznaczone dla chorych na COVID-19 powstaną w Legnicy i Lubinie oraz w Wałbrzychu. Dzięki nim baza dostępnych łóżek zwiększy się o ponad 230 miejsc.
W przygotowanie obiektów zaangażowany jest KGHM Polska Miedź SA. Spółka przystąpiła już do realizacji zadania. Strona medyczna oraz administracyjna leży po stronie wojewody oraz szpitali patronackich. To oni zapewnią odpowiednie zgody, kadrę i sprzęt. Koszty budowy poniesie Skarb Państwa. Naszym priorytetem jest przygotowanie jak największej ilości łóżek w trzech lokalizacjach do końca roku. To jest potężna operacja logistyczna. Działamy w myśl hasła: „Dbamy-Pomagamy-Chronimy” – zapewnia prezes zarządu KGHM Polska Miedź SA Marcin Chludziński.
Niezależnie od tworzenia szpitali tymczasowych miedziowy koncern, pod koniec października, udostępnił specjalny oddział z pięćdziesięcioma miejscami dla pacjentów z COVID-19 w Miedziowym Centrum Zdrowia w Lubinie.
Na polecenie premiera Mateusza Morawieckiego dziewięć spółek Skarbu Państwa utworzy łącznie 16 szpitali tymczasowych w siedmiu województwach. Cztery takie placówki powstaną na Mazowszu, cztery w Małopolsce, trzy na Dolnym Śląsku, dwa na Śląsku oraz po jednym w Wielkopolsce, na Pomorzu i Kujawach. Liczba dostępnych łóżek dla chorych z koronawirusem zwiększy się dzięki temu o blisko 3 tysiące.
To kolejny element wsparcia społeczeństwa przez podmioty nadzorowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Oprócz KGHM w przedsięwzięcie zaangażowały się również: PKN Orlen, Totalizator Sportowy, Węglokoks, Grupa Azoty, Lotos, Tauron, PKO Bank Polski i PGZ. W projekt włączony jest również BGK. W tym trudnym okresie zdrowie i bezpieczeństwo Polaków są najważniejsze. Spółki Skarbu Państwa zdają kolejny egzamin. Pokazują, że społeczna odpowiedzialność biznesu to część ich DNA – mówi wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
Wraz z drugą falą pandemii państwowe firmy jeszcze mocniej włączają się w działania pomocnicze. Kwota dotychczasowego wsparcia wynosi ponad 190 milionów złotych. Pomoc to nie tylko darowizny finansowe i rzeczowe. To również bezpośrednie zaangażowanie pracowników, np. w obsługę infolinii. Od kilku tygodni wolontariusze z Poczty Polskiej, Polskiego Holdingu Hotelowego oraz Grupy Enea wspierają obsługę infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Konsultanci udzielają informacji m.in. na temat objawów koronawirusa, dyżurujących szpitali oraz możliwości uzyskania pomocy. W pierwszej fazie epidemii ochotnicy ze spółek obsługiwali infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia.
Poprzez: duw.pl