Serial z budową drogi ekspresowej S3 pomiędzy Lubinem a Polkowicami ma nową odsłonę. Tym razem to pozytywna wiadomość. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na kontynuację budowy arterii od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Termin składania ofert wyznaczono na 23 lipca 2019 r.
Po odstąpieniu w kwietniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą szybkie dokończenie inwestycji będzie możliwe. Jak podano w oficjalnym komunikacie sprawnie przeprowadzona inwentaryzacja placu budowy i natychmiastowe przygotowanie postępowania pozwoliły na zminimalizowanie skutki nierzetelności pierwotnego Wykonawcy tej inwestycji.
Przed nowym wykonawcą stoi zadanie w postaci ok. 25% robót, które pozostały do zrealizowania na tym odcinku. Będzie miał na to 12 miesięcy nie wliczając okresu zimowego. Oznacza to, że realny staje się termin oddania 14-kilometrowego fragmentu trasy S3 jesienią 2020 r.
W ramach ogłoszonego 19 czerwca br. przetargu dokończona ma być budowa drogi ekspresowej, tj. 2 jezdni po 2 pasy ruchu i pasa awaryjnego, węzły Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ, obiekty inżynierskie, systemy odwodnienia i urządzenia ochrony środowiska. Poza wyprowadzeniem ruchu (przede wszystkim ciężkiego tranzytu) z Polkowic i Lubina, celem jest połączenia z autostradą A4 poprzez oddany w 2018 r. węzeł Legnica Południe.
W obrębie województwa dolnośląskiego droga S3 prowadzi od Bolkowa do granicy państwa i liczy ok. 135 km. Polska S3 połączy się z czeską autostradą D11. Na drogowej mapie Polski, biegnąca wzdłuż zachodniej granicy prawie 500-kilometrowa trasa S3 jest ogniwem Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. W systemie dróg europejskich to fragment szlaku E65 o łącznej długości ok. 3950 km. Łączy on szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.