W gminie Żukowice rozpisano konkursowy nabór wniosków związanych z usuwaniem azbestu na rok 2019. Dofinansowanie będzie dotyczyć pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia zdemontowanych wyrobów azbestowych.
Rok 2019 ma być czasem całkowitej eliminacji wyrobów zawierających azbest z terenu gminy. Gmina będzie dofinansowywać koszty demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia zdemontowanych wyrobów azbestowych. Właściciel nieruchomości sam pokrywa koszty wykonania nowego pokrycia dachowego. Niestety dofinansowanie nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą.
Właściciele lub zarządcy nieruchomości mogą składać wnioski o wsparcie z budżetu samorządowego do 10 maja br. Wraz z wnioskiem należy złożyć: dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania, ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest oraz oświadczenie o rodzaju budynku. Właściciel, użytkownik lub zarządca nieruchomości ma obowiązek zgłoszenia faktu robót co najmniej 30 dni przed zaplanowanym terminem ich rozpoczęcia w Wydziale Administracji Budowlanej w Starostwie Powiatowym w Głogowie.
Programem objęci są wyłącznie mieszkańcy gminy Żukowice, którzy są zainteresowani usunięciem azbestu w 2019 roku.
Do pobrania:
- Wniosek
- Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
- Oświadczenie o rodzaju budynku.
- Informacja RODO