Na parterze zabytkowego legnickiego ratusza działa już nowoczesne biuro obsługi klienta. Osiem stanowisk do rozmów z urzędnikami, którzy informują, w jaki sposób załatwić sprawę oraz przekazują niezbędne do tego wnioski i formularze oraz system sterowania ruchem interesantów – to ma sprawić, że petenci będą szybko uzyskiwać oczekiwane informacje lub usługi. Obsługą będą także objęte osoby głuchonieme.
Stworzone stanowiska są wyspecjalizowane w zakresie newralgicznych wydziałów Urzędu Miasta: zdrowia i spraw społecznych, infrastruktury komunalnej, finansowy, środowiska i gospodarowania odpadami oraz administracyjno-gospodarczy. Urzędnicy samorządowi mają przyjmować i wydawać stosowne formularze, udzielać pomocy w ich wypełnianiu oraz udzielać wyczerpującej informacji z każdej kategorii spraw.
Klienci ratusza mogą korzystać m.in. z: informacji ogólnych, potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, aktywacji konta PLIP (Platforma Informacyjno Płatnicza), która umożliwia przeglądanie swoich zobowiązań wobec gminy Legnicy, z przyjmowania korespondencji. Znajdą tu wiedzę o Karcie Dużej Rodziny, aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, o transporcie publicznym, gospodarce lokalami mieszkalnymi, utrzymaniu i remontach dróg, o podatkach czy też opłatach za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Przed wejściem do biura z biletomatu należy pobrać bilet do określonego stanowiska. Podchodzimy do niego po ukazaniu się na ekranie numeru biletu i po informacji tonowej. Osoby niepełnosprawne (głuchoniemi) są obsługiwane przez tłumacza języka migowego za pośrednictwem komunikatora „skype”.
„Biuro powstało, by nasi klienci mogli korzystać ze sprawnej, kompetentnej i szybkiej obsługi we wszystkich indywidualnych sprawach” komentuje z satysfakcją prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski.
Poprzez: um.legnica