Miedziowe Fakty

WIDEO

WYWIAD

POLITYKA

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk
Miedziowe Fakty
Home Dolny Śląsk

Coraz gęściej na kolejowej mapie Zagłębia Miedziowego – od połowy grudnia 2019 nowe przystanki

KK przez KK
5 listopada 2019
w Dolny Śląsk, Lubin
0
Coraz gęściej na kolejowej mapie Zagłębia Miedziowego – od połowy grudnia 2019 nowe przystanki

Do uruchomionych przed wakacjami letnimi połączeń na trasie Wrocław – Legnica – Lubin, za miesiąc dopisane zostaną i włączone kolejowe relacje z Legnicy przez Lubin i Rudną Gwizdanów do Głogowa. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, za blisko 200 mln zł, finalizują roboty pomiędzy Lubinem a Rudną Gwizdanowem. Pojawi się też przystanek Lubin Stadion.

Taką informację przekazuje operator sieci trakcyjnej, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 15 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy, przywrócony zostanie ruch pasażerski na całej modernizowanej 40-kilometrowej magistrali, w tym na 18-kilometrowym odcinku Lubin – Rudna Gwizdanów. Obecnie poruszają się tam już składy towarowe, co oznacza, że technologicznie trasa jest przygotowana do przyjęcia ruchu pasażerskiego. Czas przejazdu najszybszych pociągów dla odcinka Legnica – Lubin ma wynosić 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Dla odcinka Lubin – Rudna Gwizdanów odpowiednio 10 minut bez postojów i 15 minut z postojami. O połączenia te zabiegał szczególnie nowy wójt gminy Rudna Adrian Wołkowski.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że podróżni z rejonu lubińskiego mają do dyspozycji, także niedawno zmodernizowane, perony w Rzeszotarach, Raszówce, Gorzelinie, Chróstniku. To efekt dużego społecznego poruszenia oraz ustaleń zawartych z Kolejami Dolnośląskimi, o czym wielokrotnie pisaliśmy w naszym portalu. Jest także nowoczesna stacja w samym Lubinie, a od połowy grudnia br. w rozkładzie jazdy pojawi się przystanek Lubin Stadion. Niewątpliwie ułatwi on komunikację w samym mieście mieszkańcom północnych rejonów Lubina oraz bywalcom stadionu i jednej z największych w Polsce giełd motoryzacyjnych.

W rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie od 15 grudnia 2019 r., zaplanowano na linii Legnica – Rudna Gwizdanów łącznie 19 par pociągów pasażerskich. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica – Lubin; 8 par Legnica – Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Lubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, w tym: poc. rel. Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny – Berlin Charlottenburg; Bielsko-Biała Główna – Świnoujście; Lublin – Szczecin Główny; Katowice – Świnoujście; Kraków Główny – Szczecin Główny.

Cały, realizowany przez PKP PLK SA, projekt obejmuje prawie 40 km linii kolejowej. Remontem objęto tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 3 stacje i 6 przystanków. Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Między Lubinem a Rudną wybudowane zostały nowe perony na stacjach i przystankach w: Rudnej Gwizdanowie, Rudnej Mieście, Rynarcicach i Koźlicach. Prace wykończeniowe skupiają m.in. się na montażu wyposażenia, wiat, tablic i oznakowania.

W Koźlicach inwestycja była poważniejsza, bo wybudowano wiadukt kolejowy. Zniknie tym sposobem dotychczasowy przejazd w poziomie szyn, co poprawi bezpieczeństwo pasażerów i podróżujących drogą. Pod 11-metrowym wiaduktem o szerokości 8 m i wysokości prawie 5 m przygotowywana jest jezdnia oraz chodnik. Na wiadukt przeniesione zostały perony. Zapewniono dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, powstają schody oraz windy. Wiadukt przeszedł próby obciążeniowe i został dopuszczony do ruchu. Do budowy obiektu wykorzystano m.in. 232 ton stali zbrojeniowej, 3.500 m3 betonu i 21,5 ton balustrad. Aktualnie trwają prace wykończeniowe w obrębie peronów oraz roboty drogowe.

Linia Legnica – Rudna Gwizdanów jest głównym szlakiem towarowym Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Trasa ta stanowi też łącznik pomiędzy magistralami kolejowymi – linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 tzw. Nadodrzanką (łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin). Wartość inwestycji współfinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 to ponad 197 mln zł netto. To ważne połączenia dla przedsiębiorstw i pracowników firm z terenu Zagłębia Miedziowego, a szczególnie KGHM.

Poprzez: plk-sa.pl
Tagi: transport
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Narkotyki to uzależnienie – na drodze to substancja zabójcza

Następny wpis

Ważne dla organizacji pozarządowych: konkursy na listopad 2019

Następny wpis
Harmonogram konkursów dla organizacji pozarządowych – terminy na sierpień 2019

Ważne dla organizacji pozarządowych: konkursy na listopad 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Zmarł Tadeusz Kielan

Zmarł Tadeusz Kielan – wójt gminy Lubin

6 czerwca 2025
Będzie jeszcze lepszy

Będzie jeszcze lepszy – EURO-NYSA-TICKET

3 czerwca 2025
Nowa hala sportowa w Rzeczycy

Nowa hala sportowa w Rzeczycy oficjalnie otwarta – to inwestycja o wartości prawie 9 milionów złotych

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025
Zmarł Tadeusz Kielan

Zmarł Tadeusz Kielan – wójt gminy Lubin

6 czerwca 2025
Nowa hala sportowa w Rzeczycy

Nowa hala sportowa w Rzeczycy oficjalnie otwarta – to inwestycja o wartości prawie 9 milionów złotych

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025
Huta Miedzi Cedynia zasilana

Huta Miedzi Cedynia zasilana w 100% zieloną energią

4 czerwca 2025

Reklama

katering timcatering

Ostatnie aktualności

Zmarł Tadeusz Kielan
Lubin

Zmarł Tadeusz Kielan – wójt gminy Lubin

6 czerwca 2025
Nowa hala sportowa w Rzeczycy
Polkowice

Nowa hala sportowa w Rzeczycy oficjalnie otwarta – to inwestycja o wartości prawie 9 milionów złotych

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver
Dolny Śląsk

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025
Huta Miedzi Cedynia zasilana
Lubin

Huta Miedzi Cedynia zasilana w 100% zieloną energią

4 czerwca 2025
Zaginiona królewska korona
Głogów

„Zaginiona królewska korona” powraca – wyjątkowa muzealna gra w Głogowie

3 czerwca 2025
Będzie jeszcze lepszy
Dolny Śląsk

Będzie jeszcze lepszy – EURO-NYSA-TICKET

3 czerwca 2025

MiedzioweFakty.pl - wiarygodne informacje z Głogowa, Lubina, Polkowic, Legnicy oraz Dolnego Śląska. Sprawdzone fakty i opinie.

Polityka Prywatności

Kategorie

  • Dolny Śląsk
  • Informacje Gminy Rudna
  • Kultura
  • zdrowie
  • Wywiad
  • Gmina Polkowice
  • Lubin
  • Polkowice
  • Głogów
  • Legnica
  • Aktualności
  • Biznes
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Video
  • Wydarzenia
  • Ważne
  • Twoje miasto
Zmarł Tadeusz Kielan

Zmarł Tadeusz Kielan – wójt gminy Lubin

6 czerwca 2025
Nowa hala sportowa w Rzeczycy

Nowa hala sportowa w Rzeczycy oficjalnie otwarta – to inwestycja o wartości prawie 9 milionów złotych

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk

© 2022 MiedzioweFakty.pl

Drogi użytkowniku
po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://miedziowefakty.pl/regulamin)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT