W Collegium Witelona trwa otwarty dla wszystkich nabór na kurs, dzięki któremu można zdobyć licencję maszynisty. Miejsc jest coraz mniej, bowiem polska kolej, ze względu na ogromne braki kadrowe, od ręki proponuje wyszkolonym kandydatom stałą i dobrze płatną pracę.
Collegium Witelona jest wiodącą w kraju Uczelnią wyższą kształcącą praktycznie m.in. dlatego, że szybko i skutecznie reaguje na zapotrzebowanie rynku pracy. Korzystają z tego nie tylko studenci Witelonki, dla dobra których Uczelnia dostosowuje do oczekiwań rynku pracy kierunki studiów czy miejsca praktyk, ale z działań Uczelni mogą też korzystać chętni, którzy nie są studentami. Witelonka, jako jedyna w kraju Uczelnia wyższa, zdecydowała się bowiem m.in. na prowadzenie własnego, otwartego dla wszystkich zainteresowanych ośrodka szkolącego przyszłych maszynistów i pracowników kolei, wychodząc w ten sposób naprzeciw trudnej sytuacji kadrowej, z którą borykają się obecnie w naszym kraju wszyscy przewoźnicy kolejowi: odpowiedzialni zarówno za transport osobowy, jak i towarowy. Większość pracujących na kolei maszynistów osiągnęła bowiem w ostatnich latach wiek emerytalny, chętni na ich następców dopiero się kształcą, a i tak w dużo mniejszej ilości niż zwolnione etaty. Dlatego kolej szuka nowych pracowników na wszystkie, możliwe sposoby: przewoźnicy gwarantują wyszkolonym pracownikom pewne etaty, dobre pensje (wynoszące od ponad 6 000 do ponad 10 000 PLN) plus płynące ze stałych umów profity (trzynaste pensje, „wczasy pod gruszą”, bony na święta itp.).
Braki kadrowe na kolei są tak duże, że według wyliczeń specjalistów każdy, kto wyszkoli się obecnie na maszynistę, będzie mógł liczyć na dobrą pracę przez przynajmniej 10 kolejnych lat. Nabór na kolejną edycję kursu dla przyszłych maszynistów potrwa w Collegium Witelona do połowy maja. Szczegóły dotyczące szkolenia, warunków uczestnictwa, ilości godzin kursu itp. są dostępne na stronie: www.osm.collegiumwitelona.pl
Właśnie po to, by wyjść naprzeciw temu zapotrzebowaniu rynku pracy, władze Collegium Witelona Uczelnia Państwowa podjęły decyzję o uruchomieniu ośrodka szkolącego kadry dla kolei. W pierwszej kolejności Uczelnia postarała się o profesjonalny, niezbędny do szkolenia maszynistów sprzęt, dzięki czemu uczelniana Pracownia Logistyki i Transportu otrzymała nowoczesne symulatory kolejowe. Kolejnym etapem były trwające wiele miesięcy starania Uczelni o wpisanie do rejestru Urzędu Transportu Kolejowego jako jednostki uprawnionej do szkolenia przyszłych maszynistów i dyżurnych ruchu. Zakończyły się sukcesem: Witelonka spełniła wymagania i uzyskała – jako jedyna Uczelnia wyższa w kraju – oficjalne prawa do prowadzenia szkoleń związanych z obsługą ruchu kolejowego.