Dokładnie rok temu wielka kampania informacyjna miała na celu pokazanie, dlaczego budżet powiatu polkowickiego jest w tak złej kondycji i co ma na to wpływ. Inicjatywa została doceniona, bo samorząd powiatu polkowickiego zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Medialne Perły Samorządu.

Zmieniające się przepisy prawa, konieczność realizacji przez samorządy coraz bardziej złożonych zadań oraz nieustannie zwiększające się oczekiwania mieszkańców sprawiają, że zarządzanie finansami jednostek samorządu terytorialnego stanowi ogromne wyzwanie dla samorządowców. Przy tym ważne jest dbanie o wizerunek powiatu, gdyż świadome i konsekwentne budowanie marki pozwala na zwiększenie konkurencyjności. Mnogość dostępnych narzędzi promocji oraz kanałów komunikacji sprawia, staramy się sprostać, aby jak najlepiej przekazywać nasze informacje mieszkańcom powiatu – uważają urzędnicy starostwa powiatowego w Polkowicach.

Powiat Polkowicki wystąpił w konkursie w grupie samorządów powyżej 60 tys. mieszkańców do 120 tys. mieszkańców. Działania pn. „Co się pomyliło Janosikowi”, na temat których informowaliśmy w serwisie video naszego portalu, miały na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej, środowiska mediów oraz polityków, a także samych mieszkańców powiatu polkowickiego na istotę problemów finansowych z jakimi borykają się niektóre samorządy w tym powiat polkowicki.

Czym jest tzw. „Janosikowe”? Dlaczego biedne samorządy płaca na rzecz bogatszych, dlaczego ten mechanizm jest podtrzymywany? Jakie inwestycje można byłoby sfinansować dzięki zatrzymanym w powiecie środkom? Na czym polega istota tego problemu? Kwestie finansów publicznych nie są tematem łatwym, a zainteresowanie nimi społeczeństwa wymagało zastosowania innowacyjnych form przekazu.

W następstwie naszych działań, kolejnym krokiem było powołanie mnie na członka komisji ds. systemu finansów publicznych przy Związku Powiatów Polskich, gdzie staram się mieć również realny wpływ na zmiany w przepisach. Kuriozalnym systemem zainteresowaliśmy również periodyk „Wspólnota” z branży samorządowej, która to co roku wydaje ranking zamożności poszczególnych samorządów. Wierzę, że sukces tej kampanii to kolejny krok, który doprowadzi nas do celu, czyli do zmiany przepisów ustawy o finansach publicznych.

Pieniądze mieszkańców Zagłębia Miedziowego powinny być wykorzystane i spożytkowane właśnie tu w naszym regionie – podsumowuje starosta polkowicki Kamil Ciupak.

Happy Mother’s Day, Belarus – chcą pokazać światowym mediom rewolucję na Białorusi – dołącz do nowej inicjatywy

Poprzedni artykuł

STUDIO FAKTY: „Czym innym są własne poglądy, ale brak empatii jest nie do zaakceptowania” – rozmowa z wojewodą dolnośląskim Jarosławem Obremskim [VIDEO]

Następny artykuł

Komentarze

Zostaw komentarz

Chcesz podzielić się swoją opinią? Zostaw swój komentarz.

You may also like