Tylko do 30 listopada rodzice uczniów mają czas, aby składać wnioski na szkolną wyprawkę ,,Dobry start’’. W tym roku można to zrobić tylko online. Wypłata następuje w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku. Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie jest przyznawane i wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
– Większość rodziców uczniów uprawnionych do tego świadczenia już otrzymała świadczenia. Do tej pory do rodziców trafiło wsparcie na łączną kwotę 1,28 mld złotych. Jeżeli rodzic lub opiekun nie złoży wniosku do 30 listopada br., świadczenie przepadnie, dlatego nie warto zwlekać. Od tego roku jedyną drogą na złożenie wniosku jest droga elektroniczna. To naprawdę proste – mówi minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.
Wniosek o świadczenie należy złożyć przez internet: przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS.
– Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka, czyli osoba, która faktycznie opiekuje się dzieckiem i złożyła do sądu wniosek o jego adopcję, a w przypadku pełnoletnich uczniów nie będących na utrzymaniu rodziców – sama osoba ucząca się – informuje Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.