Volkswagen Motor Polska w Polkowicach to – w opinii Polaków – jeden z najbardziej atrakcyjnych pracodawców 2019 roku. Tak wynika z analiz Randstad Employer Brand Research, które jest globalnym badaniem wizerunku pracodawców.
Firma Volkswagen Motor Polska znalazła się na czwartej pozycji wśród pracodawców marzeń 2019. Na miejscu pierwszym jest Samsung Electronics Polska. Na pozycji drugiej Toyota Motor Manufacturing Poland, a na trzecim Fujitsu Technology Solutions.
Badanie było przeprowadzone w Polsce po raz dziewiąty pomiędzy 18 grudnia 2018 r. a 2 stycznia 2019 r. Objęło 150 największych pracodawców oraz ponad 10 tys. respondentów, wśród których byli pracownicy, jak i osoby poszukujące pracy lub uczących się. Przedział wiekowy badanych mieści się w zakresie 18 – 65 lat. Respondenci nie tylko wskazywali najbardziej atrakcyjne miejsca pracy w Polsce, ale także czynniki, które są największymi zaletami pracodawców. Na tej podstawie stworzona została lista najbardziej atrakcyjnych pracodawców.
Employer branding, czyli markę pracodawcy określa przede wszystkim reputacja firmy, to, jak postrzegają ją pracownicy, a także grono potencjalnych kandydatów. W marce pracodawcy zawierają się wartości firmy, jej kultura organizacyjna i środowisko pracy. Konsekwentnie kształtowana potrafi skutecznie wpłynąć na proces pozyskiwania najlepszych pracowników na rynku.
Dlaczego employer branding ma znacznie? Z badania Randstad wynika, że rozpatrując ofertę zatrudnienia pracownicy poszukują czegoś więcej niż tylko atrakcyjnego poziomu wynagrodzenia. Stabilność zatrudnienia, miła atmosfera pracy oraz utrzymanie równowagi między pracą i życiem prywatnym to równie ważne cechy, jakimi kierują się pracownicy wybierając pracodawcę.