Regularne przeznaczanie czasu na wspólne chwile z najbliższymi ma wiele korzyści zarówno dla naszego samopoczucia, jak i rozwoju intelektualnego oraz budowania trwałych więzi społecznych. Specjaliści twierdzą, że potrzebujemy spędzać 2-3 godziny dziennie w gronie bliskich, aby dbać o wyższe poczucie zadowolenia z życia. To nawet mniej niż dzienna średnia, którą poświęcamy na przeglądanie telefonu.
Czas offline pomaga skupiać się na autentycznych interakcjach na poziomie, który nie jest możliwy do osiągnięcia online. Młodzi ludzie, których świat online kształtował od najmłodszych lat, czują się przeciążeni nadmiarem informacji i coraz częściej czują potrzebę świadomego bycia offline – 72% badanej młodzieży wierzy, że czas spędzany w Internecie lepiej wykorzystaliby na interakcje rodzinne, a ponad połowa deklaruje chęć udziału w 3-dniowym cyfrowym detoksie.
Jednym ze sposobów na tworzenie rytuałów i pogłębianie relacji z bliskimi są wspólne gry. Marka Scrabble wychodzi temu naprzeciw z zupełnie nowym, zespołowym trybem rozgrywki – to pierwsza tego typu zmiana od 75 lat istnienia marki. Na kilka dni przed Światowym Dniem Scrabble marka odsłania nową wersję klasycznej gry – Scrabble Drużynowe, których idea opiera się na inkluzywności i współpracy. Zamiast rywalizować ze sobą, gracze tworzą jedną drużynę i wspólnie dążą do celu i wygranej.
Nowy tryb to uzupełnienie klasycznej gry – od teraz Scrabble dostępne są z dwustronną planszą. Gracze mogą decydować, czy chcą spróbować swoich sił w klasycznej wersji z wyższym poziomem rywalizacji na słowa i punkty, czy wolą rozegrać nową, szybszą i bardziej swobodną grę zespołową – wystarczy obrócić planszę na drugą stronę. Nowy tryb Scrabble Drużynowe to kooperacyjna gra, w której wszyscy uczestnicy rozgrywki pomagają sobie nawzajem w osiąganiu celów i wspólnie wygrywają lub przegrywają.
Gra składa się z planszy, stojaków i płytek z literkami, kart pomocniczych i specjalnych kart celów, które uczestnicy realizują, aby doprowadzić drużynę do zwycięstwa. Rozgrywka skonstruowana jest w taki sposób, że uczestnicy przewidują ruchy i pomagają sobie nawzajem w realizacji kart. Gra odpowiednia jest dla wszystkich – również tych, których do tej pory Scrabble onieśmielały lub nie przepadali za rywalizacją. Grając zespołowo, doświadczeni gracze mogą wspierać tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grami słownymi. Karty Celów mają również dwa poziomy trudności, dlatego wybierając prostszą opcję, można grać całą rodziną, niezależnie od poziomu umiejętności.
- Mattel jest wiodącym producentem zabawek na całym świecie i właścicielem najbardziej popularnych marek rozrywkowych dla dzieci i rodzin, takich jak: Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & FriendsTM, UNO®, Masters of the Universe®, Monster High® i MEGA®.
- Tworząc innowacyjne produkty, Mattel dostarcza dzieciom niezapomnianych wrażeń, które inspirują, bawią i wspomagają ich rozwój poprzez zabawę. Firma działa w 35 krajach, a jej produkty są dostępne w ponad 150 państwach na świecie. Od momentu założenia w 1945 roku, Mattel z pasją wspiera dzieci w odkrywaniu uroków dzieciństwa i rozwijaniu ich pełnego potencjału.
- Żródło: „Młodzi cyfrowi. Nowe technologie. Relacje. Dobrostan”, 2019
Poprzez: PAP MediaRoom / Mattel