Dzięki cyfrowej platformie Opportunity Network klienci firmowi PKO Banku Polskiego zyskują możliwość nawiązywania relacji biznesowych z 35 tys. wyselekcjonowanych firm z 140 krajów. PKO BP wprowadził taką usługę jako jedyny bank w Polsce.
Opportunity Network to platforma o globalnym zasięgu, dzięki której przedsiębiorcy mogą kupować i sprzedawać swoje produkty, usługi, firmy czy nieruchomości. Do korzystania z niej mają prawo przedsiębiorcy zaproszeni przez banki i spełniający określone kryteria finansowe. Dzięki temu przedsiębiorstwa zyskują sprawdzonych i wiarygodnych partnerów biznesowych. Obecnie Opportunity Network użytkuje 35 tys. firm ze 140 krajów świata. Z platformy korzystają już pilotażowo wybrani klienci banku, którzy przeprowadzili z sukcesem pierwsze transakcje.
Platforma Opportunity Network jest nowoczesnym narzędziem do poszukiwania zaufanych zagranicznych i krajowych partnerów oraz odkrywania nowych okazji biznesowych nie tylko w czasie pandemii, gdy przedsiębiorcy mają ograniczone możliwości podróżowania, uczestniczenia w targach i wydarzeniach branżowych – podkreśla wiceprezes PKO BP Rafał Antczak.
PKO Bank Polski jest jedynym bankiem w Polsce, który współpracuje z Opportunity Network i jako jedyny może zapraszać swoich klientów do korzystania z tej platformy. Rozwiązanie jest przeznaczone dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Bank oferuje dostęp do platformy nowym klientom na promocyjnych warunkach. Opłata za roczny dostęp wynosi 950 EUR. Po tym okresie roczny koszt to 2500 EUR. Pierwszy miesiąc jest bezpłatny, aby firmy mogły przetestować możliwości platformy.
- Opportunity Network daje rozległe możliwości zdobywania nowych, sprawdzonych kontrahentów, rozwoju firmy oraz jej ekspansji na rynki zagraniczne. Uczestnicy publikują na platformie ogłoszenia określające ich cele i potrzeby biznesowe: definiują w nich branżę, zakres geograficzny i preferowaną wielkość transakcji.
- Z prezentowaną ofertą mogą zapoznać się wszyscy użytkownicy platformy, a w przypadku zainteresowania tematem – zainicjować kontakt i negocjacje. Zarówno ogłoszenia, jak i wstępna wymiana informacji są anonimowe, aby nie odsłaniać planów biznesowych. Dopiero po nawiązaniu kontaktu i wykazaniu zainteresowania ofertą, kontrahenci poznają swoje dane.
PKO Bank Polski, jak przystało na lidera polskiej bankowości, oferuje swoim klientom firmowym szeroką paletę produktów zapewniających finansowanie handlu zagranicznego. Są to m.in. gwarancje, inkasa i akredytywy oraz narzędzia zabezpieczające ryzyko zmiany kursów walut czy stóp procentowych.
Bank udostępnia też przedsiębiorcom planującym zdobywanie światowych rynków przydatne narzędzie, jakim jest serwis www.wspieramyeksport.pl. Znajdują się na nim szczegółowe informacje o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki jak zbudować strategię firmy oraz jak dobrać odpowiednie produkty finansowe. Portal zawiera też aktualne raporty dotyczące poszczególnych branż, np. meblarskiej, kosmetycznej czy farmaceutycznej i perspektywy ich rozwoju na wybranych rynkach.
Więcej informacji: www.pkobp.pl/przedsiebiorstwa/opportunity-network/.
Poprzez: Centrum Prasowe PAP