Do 10 listopada br. gminy mogą zgłaszać swój udział w projekcie ,,Mobilny Urzędnik’’, którego celem jest poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach. Realizatorem projektu jest Fundacja Partycypacji Społecznej w partnerstwie z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej.
,,Mobilny Urzędnik” to ponadnarodowy projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej jako Lidera Projektu wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wdrożą nowe rozwiązanie odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.
Celem projektu jest stworzenie modelu usługi „Mobilny Urzędnik”. Jest to nowe rozwiązanie polegające na świadczeniu usług w miejscu zamieszkania/pobytu klienta o specjalnych potrzebach.
– W ramach projektu 40 urzędów gmin z całej Polski będzie realizowało usługę „Mobilny Urzędnik” testując jej funkcjonalność. Na podstawie zebranych doświadczeń dopracowujemy model, który będzie można zaadaptować w każdym urzędzie. Do wdrożenia usługi „Mobilny Urzędnik” zaproszone będzie 80 urzędów gmin z całej Polski – informuje Fundacja Partycypacji Społecznej.
Dla uczestników projektu przygotowano: cykl szkoleń dla pracowników urzędów gmin wdrażających model, z zakresu: procedur i narzędzi realizacji usług poza urzędem, standardów obsługi klientów o specjalnych potrzebach, środki finansowe na dodatkowe wynagrodzenie dla koordynatorów usługi w urzędzie, certyfikat udziału w szkoleniach, materiały szkoleniowe, pomoc doradczą zespołu projektowego, możliwość konsultacji wybranych zagadnień z ekspertem oraz kontakty z urzędami gminy, które do swojej praktyki wdrożyły już usługę „Mobilny Urzędnik”.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie: 4.3 Współpraca ponadnarodowa.