Nadleśnictwo Lubin chce w ramach realizowanego przez Lasy Państwowe projektu „Zdrowa żywność z polskich lasów’’ otworzyć w Lubinie sklep lub stoisko pod marka ,,Dobre z Lasu’’.
Marka „Dobre z lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Logotyp „Dobre z lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.
– Logotyp „Dobre z lasu” to także gwarancja, że żywność, którą mamy w dłoni, jest smaczna i zdrowa. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi – mówi Norbert Wende, starszy specjalista Służby Leśnej.
Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów.
Znaczna część dziczyzny pozyskanej w Polsce jest eksportowana do zakładów przetwórczych w Europie Zachodniej, co w połączeniu z zanikiem tradycji przetwarzania i konsumowania dziczyzny w naszym kraju znacznie ogranicza społeczeństwu możliwość jej poznania i posmakowania.
Jak informują Lasy Państwowe jednym z celów projektu „Zdrowa żywność z polskich lasów” jest odwrócenie tego niekorzystnego dla polskich konsumentów trendu i umożliwienie konsumpcji w pełni ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności po konkurencyjnych rynkowo cenach. Realizacja tego zadania jest możliwa tylko i wyłącznie dzięki prowadzonej przez polskich leśników zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarce leśnej. Pozwala ona na korzystanie z dóbr, które daje las, bez wyrządzania mu szkody i zaburzania naturalnej harmonii.
Nadleśnictwo Lubin ogłosiło możliwość uruchomienia sklepu lub stoiska „Dobre z Lasu” na zasadach franczyzy. Sklep (stoisko) będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.
– Założono, że sklep (stoisko) „Dobre z Lasu” zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych we Wrocławiu. Operatora wyłania Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, będą nadzorowane przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych – wyjaśnia Norbert Wende.