Grupa CCC – lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej opublikowała strategię na lata 2020 – 2022. Polkowicki potentat obuwniczy chce opierać swój rozwój na budowaniu i umacnianiu wielokanałowej sprzedaży, dalszej cyfryzacji procesów i rozbudowywaniu oferty produktowej. W latach 2020 – 2022 Grupa stawia także na rozwój organiczny, który wspierać mają nowe technologie i rozbudowana analityka danych.
Grupa przewiduje wzrost skali działalności i wypracowanie przychodów ze sprzedaży w wysokości 8,5 – 9,0 mld zł w perspektywie 2022 roku. Udział e-commerce w łącznej sprzedaży Grupy ma wzrosnąć z 24% do 35 – 40%. Głównym silnikiem sprzedaży online pozostanie e-obuwie, z uruchomionym w 2019 r. sklepem z odzieżą premium MODIVO oraz platforma CCC.EU. Celem wdrażanych działań jest powrót do rentowności i marży EBIT na poziomie 8,5 – 9,5% oraz marży netto na poziomie 7,0-8,0%. Grupa chce także do 2022 roku obniżyć wskaźnik długu netto do EBITDA z 2,9 (na koniec 2019) do poziomu 0-1x.
Punktem wyjścia przy opracowywaniu nowej strategii CCC była analiza rynku i naszego dotychczasowego modelu działania w znacznym stopniu opartego na tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Ze względu na szybkie zmiany w otoczeniu ich funkcjonowanie wymaga ewolucji. Sklepy stacjonarne pozostają wiodącym miejscem zakupu obuwia, również dla mobilnych klientów, ale chcemy, aby były bardziej angażujące i jeszcze lepiej łączyły świat offline i online – mówi przewodniczący Rady Nadzorczej i założyciel CCC S.A. Dariusz Miłek.
W 2019 roku przechodziliśmy transformację cyfrową, postawiliśmy na wielokanałowe dotarcie do klienta, digitalizację procesu zakupu, zrobiliśmy pierwsze kroki w zakresie personalizacji przekazu. Zgodnie z nową strategią kontynuujemy ten kierunek. Rozbudowujemy asortyment biorąc pod uwagę m.in. rosnącą rolę aspektu modowego, dynamicznie rosnący segment obuwia sportowego i tzw. trend sneakeryzacji. Nasza oferta pokrywa wszystkie segmenty cenowe i będzie lepiej odpowiadać na zacieranie się sezonów pogodowych – relacjonuje prezes Zarządu CCC S.A. Marcin Czyczerski.
Strategia Grupy jest skoncentrowana wokół obecnych i przyszłych klientów. Składa się z pięciu filarów: omnichannel, produkt, sprawność i efektywność, stabilność finansowa i zrównoważony rozwój. Cele postawione w każdym z obszarów będą realizowane przy wsparciu nowych technologii i analityki danych.
Czas na nową strategię CCC. Szybki rozwój Grupy w ostatnich latach, również poprzez akwizycje oraz dynamika zmian rynkowych wpłynęły na rentowność i skłoniły nas do nowego spojrzenia na CCC i klienta. Chcemy być miejscem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakup butów, firmą maksymalnie skoncentrowaną na kliencie, ze skalowalnym, bardzo dobrze dopracowanym modelem sprzedaży omnichannel, który będzie naszą przewagą konkurencyjną. Mamy świetny zespół i wszelkie zasoby by osiągnąć ten cel – podsumowuje przewodniczący Rady Nadzorczej Dariusz Miłek.