Samorząd Dolnego Śląska zgłosił pięć programów inwestycyjnych do programu Kolej Plus. Wyniki rekrutacji poznamy już pod koniec listopada.

Prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel, podkreśla, że do rekrutacji wpłynęło aż 96 wniosków, które będą wnikliwie analizowane. Były rozmowy z wnioskodawcami, by do kolejnego etapu, który ogłosimy z końcem listopada, przeszły propozycje, które spełniają postawione w programie kryteria. Na kolejnym etapie rolą samorządów będzie przygotowanie koncepcji dla zgłoszonych inwestycji – zapowiada szef PKP PLK. Lista wniosków zostanie opublikowana 27 listopada.

Zakwalifikowane projekty będą przez dwanaście miesięcy opracowywane. Planujemy przejąć i przywrócić do życia jak największą liczbę linii kolejowych w regionie, co będzie możliwe dzięki programowi Kolej+. Chcemy skomunikować jak najwięcej miejscowości w województwie, tak by każdy mieszkaniec Dolnego Śląska mógł swobodnie i bez przeszkód poruszać się po regionie koleją – deklaruje marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski. Województwo dolnośląskie złożyło pięć projektów inwestycyjnych.

Pierwszy z nich zakłada poprawę jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław poprzez:

  • wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór.
  • uruchomienie nowych połączeń w ramach WKM na kierunkach Wrocław – Środa Śląska, Wrocław – Wołów, Wrocław – Jaworzyna Śląska.
  • Przebudowa stacji Środa Śląska.

Drugi skupia się na rewitalizacji odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój poprzez:

  • włączenie Złotoryi i powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego województwa transportu kolejowego.
  • rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 284 zarządzanej przez PKP PLK.
  • rewitalizację dalszego odcinka nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego

Trzeci zakłada poprawę jakości połączeń powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem poprzez.

  • Wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310: Kobierzyce – Piława Górna
  • Odbudowanie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny – Kobierzyce.

Czwarty projekt podejmuje temat rewitalizacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Syców – Kępno. Chodzi tutaj przede wszystkim o skomunikowanie Sycowa, Kępna i Wielunia z Wrocławiem.

Dopełnieniem dolnośląskich projektów jest piąty plan stanowiący koncepcję rewitalizacji linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia. Dolnośląskim samorządowcom zależy na skomunikowaniu Bogatyni ze stolicą regionu.

Programujesz web – weź udział w Coders Camp – w tym roku online

Poprzedni artykuł

Fundacja Kolejowe Przysposobienie Wojskowe szuka nowej siedziby – w grze są: Jelenia Góra, Lwówek Śląski, Kłodzko i Wałbrzych,– głosujemy!

Następny artykuł

Komentarze

Zostaw komentarz

Chcesz podzielić się swoją opinią? Zostaw swój komentarz.

You may also like