Wirtualny świat niszczy mózg dziecka, fizycznie go uszkadza. Prawda czy fałsz? Patostreaming, treści pro-ana, sexting. Obco brzmiące nazwy kryją realne zagrożenia dla dzieci. Czy rodzice znają je i rozpoznają? Odpowiedzi między innymi na takie pytania zawiera poradnik „Dzieci w wirtualnej sieci”.
350 placówek oświatowych na terenie Zagłębia Miedziowego otrzymało poradnik „Dzieci w wirtualnej sieci. Jak chronić dziecko przez zagrożeniami cyfrowego świata?”. Publikacja od KGHM Polska Miedź trafiła do wszystkich przedszkoli i szkół podstawowych i średnich w regionie. Publikacja prezentuje wyniki badań sfinansowanych przez Fundację KGHM, zawierające informacje dotyczące zachowań ryzykownych i problemów młodzieży szkolnej Zagłębia Miedziowego w 2019 r.
Wszyscy rodzice, także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym, powinni być czujni i mieć wiedzę na temat obecności i aktywności swoich pociech w świecie wirtualnym. W trosce o ich bezpieczeństwo ważne jest uświadomienie rodziców o zagrożeniach jakie niesie niekontrolowane korzystanie z Internetu. Jesteśmy wdzięczni za udostępnione przez KGHM Polska Miedź S.A. materiały „Dzieci w wirtualnej sieci”. Wraz z poradnikiem mamy możliwość przekazania rodzicom wielu praktycznych podpowiedzi i rozwiązań, które pozwolą na wczesną interwencję i unikniecie zagrożeń – przyznała dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 2 „Słoneczko” w Polkowicach Krystyna Krzyżaniak.
Broszura zwraca uwagę na najważniejsze pułapki cyfrowego świata, takie jak uzależnienie od smartfona czy cyberprzemoc i zawiera fachową wiedzę oraz praktyczne przykłady jak bezpiecznie wspierać dzieci w cyfrowym świecie, prezentując np. ile czasu przed monitorem może spędzić kilkulatek a ile nastolatek.
Wsparcie KGHM dla rodzin ma szeroki kontekst. Obserwujemy, z jakimi wyzwaniami muszą radzić sobie współczesne społeczności. W tych obszarach pomagamy. Rozwój narzędzi cyfrowych ułatwia naukę. Jednocześnie wywiera coraz większy wpływ na wychowanie i relacje. To rodzi niepewność u rodziców, nauczycieli i pedagogów. Nasz poradnik zawiera konkretne wskazówki i rozwiązania – tłumaczy dyrektor naczelny ds. komunikacji w KGHM Lidia Marcinkowska-Bartkowiak.