20 lutego minął rok od wprowadzenia na rynek aplikacji CCC. Narzędzie mobilne jednej z największych sieci obuwniczych w Europie, po 12 miesiącach od uruchomienia zanotowało już ponad 1,4 mln pobrań.
Aplikacja cieszy się także bardzo wysokimi ocenami użytkowników – średnio 4,3 w sklepie Google Play i 4,7 w App Store. Intensywna praca nad kanałem Ecommerce w ostatnim roku dała ponad 60% udział w całości sprzedaży online CCC. W najbliższych miesiącach planowane jest wprowadzenie aplikacji na rynki czeski i słowacki, a w dalszej części roku będzie ona dostępna także w Rumunii, na Węgrzech oraz w Austrii.
Aplikacja CCC ułatwia klientom zakupy online dzięki zastosowaniu nowoczesnych funkcjonalności takich jak Visual Search – wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia (dostępne w systemie operacyjnym iOS) czy „swipe” (podoba/nie podoba się) – wyszukiwanie poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie. Klient może również sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Użytkownicy mają dostęp do aktualnej oferty promocyjnej online oraz w sklepach stacjonarnych, z kolei członkowie Klubu CCC korzystają z mobilnej wersji swojej karty lojalnościowej. Osoby, które chcą dołączyć do Klubu mają możliwość rejestracji przez aplikację – do końca stycznia skorzystało z tej opcji ponad 200 tys. klientów.
W niedługim czasie planowane jest wdrożenie dodatkowych funkcjonalności aplikacji, takich jak możliwość personalizacji notyfikacji push dotyczących promocji i komunikacji o najnowszej kolekcji czy udostępnienie wizualizacji butów w modelu 3D, które użytkownik może następnie przenieść w świat rozszerzonej rzeczywistości (Augmented reality).
Możliwe będzie także pobranie do aplikacji danych z platformy esize.me, czyli skanu stopy wykonanego specjalnym skanerem w sklepie stacjonarnym CCC lub eobuwie.pl. Dzięki temu aplikacja dopasuje najlepszy rozmiar butów bez potrzeby ich przymierzania. Jeszcze w tym roku w aplikacji będzie można także zapłacić za zakupy przy użyciu Google Pay czy Apple Pay, a także zalogować się za pomocą swojego konta z serwisu Google lub Facebook.
Dziś nasza aplikacja stała się sercem komunikacji z klientem. Dzięki niej my mamy stały kontakt z naszą grupą odbiorców, a konsumenci stały dostęp do oferty i promocji CCC. Cały czas pracujemy nad rozbudową nowych funkcjonalności, prowadzimy analitykę danych weryfikując przydatność aktualnych funkcji, a także zwiększamy atrakcyjność wizualną narzędzia. Chcemy wyznaczać trendy na rynku e-commerce. Świetne oceny zarówno użytkowników jak i ekspertów są dla nas potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku. Dziś udział kanału mcommerce (aplikacja i strona www z urządzeń mobilnych) to już ponad 60% w sprzedaży online – mówi dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel CCC Jakub Jasiński.
W ubiegłorocznej edycji konkursu Ecommerce Awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej aplikacja CCC zwyciężyła w kategorii „Best on mobile”. W styczniu tego roku aplikacja została nominowana w kategorii Commerce/Mcommerce w konkursie Mobile Trends Awards 2019, zwanym Oscarami branży Mobile.