Efektem modernizacji będzie przywrócenie ruchu pasażerskiego pomiędzy Głogowem a Lesznem – tak o rozpoczętym kilka dni temu kapitalnym remoncie trasy kolejowej nr 14 mówią przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizowana będzie nie tylko magistrala, ale także perony na stacjach i przystankach (Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce, Głogówko). Pojawić się tam mają elektroniczne tablice informacyjne, efektywne energetycznie oświetlenie oraz wygodne siedziska dla oczekujących.
Pociągi pasażerskie na tej łączącej województwa wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie trasie nie kursują od grudnia 2011 r. Wtedy 45 kilometrów dzielących Głogów od Leszna można było przejechać w godzinę. Po prowadzonych teraz pracach czas przejazdu ma być krótszy o kilka minut. Teraz trasa jest wykorzystywana jedynie do przewozów towarowych i ich system jest obecnie częściowo zmodyfikowany na okres do początku września br. Wtedy po ośmiu latach mają być wznowione kursy pasażerskie.
Wszystko zaczęło się w 2017 r. Najpierw było porozumienie między miastami na trasie: Głogowem (jako liderem projektu) Wschową i Lesznem. Później trzech marszałków, na terenie których leży ten odcinek linii 14, zgodziło się na dofinansowanie przewozów, w przypadku przygotowania linii do uruchomienia autobusów szynowych na niej. Całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 11 mln zł.