W sierpniu br. do 70-letniej mieszkanki Bolesławca zadzwonił telefon. Mężczyzna, którego głos kobieta usłyszała w słuchawce, przedstawił się jako funkcjonariusz CBŚP.
Rzekomy policjant poinformował seniorkę, że jej pieniądze są zagrożone i w celu ich ochrony musi przelać wszystkie oszczędności na wskazane przez niego konto, a gotówkę przechowywaną w domu przekazać osobie, która się po nią zgłosi. Informacje przekazane przez rzekomego funkcjonariusza zostały potwierdzone podczas kolejnej rozmowy, którą kobieta przeprowadziła tym razem z fikcyjnym prokuratorem.
Przestępcy, aby uniemożliwić pokrzywdzonej nawiązanie kontaktu z innymi osobami, kazali jej nie rozłączać się, dzięki czemu słyszeli wszystko, co działo się wokół 70-latki, między innymi jej rozmowę w banku dotyczącą przelewu dużej kwoty. Po wyjściu z placówki bankowej pokrzywdzona, wierząc, że w ten sposób chroni dorobek swojego życia, przekazała w umówionym miejscu część swoich oszczędności kobiecie, która do niej podeszła.
Determinacja w działaniu funkcjonariuszy Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu i funkcjonariuszy z komendy w Bolesławcu oraz Legnicy, już kilkadziesiąt minut po dokonaniu przestępstwa, doprowadziły do zatrzymania 23-letniej mieszkanki Legnicy, która odebrała od seniorki pieniądze, Mundurowi odzyskali również utraconą przez 70-latkę gotówkę.
W toku dalszych czynności policjanci zatrzymali 40-letniego mieszkańca województwa mazowieckiego i zablokowali możliwość przejęcia przez przestępców znacznej części pieniędzy należących do pokrzywdzonej. Łącznie mundurowi odzyskali 250 tys. zł.
Sąd wobec zatrzymanej dwójki zastosował tymczasowy areszt na okres 3 miesięcy. Mężczyzna działał w warunkach powrotu do przestępstwa, dlatego grozi mu do 15 lat pozbawienia wolności, natomiast kobieta za czyn, którego się dopuściła, może spędzić w zakładzie karnym nawet 10 lat.
W tym samym dniu na terenie powiatu bolesławieckiego były jeszcze dwie inne próby usiłowania oszustwa metodą „na policjanta”. Jednak w tych przypadkach, podczas rozmów telefonicznych potencjalne ofiary wykazały się czujnością, orientując się, że rozmawiają z fałszywymi funkcjonariuszami i przerwały rozmowę.
Poprzez: KMP Legnica