Jak przekonać ludzi do korzystania z innowacyjnych technologii produkcji prądu? Wyzwania podjął się Zespół Międzyszkolnej Sekcji Filmowej GIM TV przy Szkole Podstawowej nr 3 w Głogowie.
Trwający 2 minuty i 6 sekund filmik ma charakter fabularyzowanego reportażu edukacyjnego. Fabuła oparta jest o stolik, przy którym toczy się ważna gra. Przesłaniem są walory odnawialnych źródeł energii. Młodzi skupieni w grupie o roboczej nazwie „Volty” wzięli udział w działaniach realizowanych w ramach projektu „Postaw na Słońce” Fundacji Banku Ochrony Środowiska. Zespół „Volty” stworzyli: Wiktoria Wiśniewska, Paweł Antał, Laura Hara, Sara Dyk i Aleksandra Szymankiewicz.
Celem projektu „Postaw na Słońce” jest upowszechnianie wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie daje wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, w tym ogniw fotowoltaicznych.
Sara Dyk – nastolatka zaangażowana w zespół „Volty” wyjaśnia, że spot ma na celu uświadomienie lokalnej społeczności jakie korzyści środowiskowe i ekonomiczne daje wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, a w szczególności ogniw fotowoltaicznych. Wykorzystaliśmy scenki gry w karty, w której mocne argumenty wygrywają. U nas wygrywają atuty, które przemawiają za fotowoltaiką – mówi Sara. To ważne, bo w naszym powiecie i gminie jest szereg działań promujących ekologiczne sposoby ogrzewania i produkcji prądu, aby odciążyć nasz środowisko – dopowiada nauczycielka i opiekunka grupy Alicja Skoczylas.
Filmik trafił do sieci w miniony czwartek i można go oglądać na You Tube oraz na Facebooku. Młodej ekipie filmowej można pogratulować inwencji. Na ich koncie You Tube GIM_TV jest już szereg filmików relacjonujących wydarzenia z życia wspólnoty szkolnej, ale także poruszających ważne kwestie dotyczące młodzieży.