Prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz ujawnił, że projekt porozumienia z wojewodą dolnośląskim w sprawie upoważnienia głogowskiego magistratu do prowadzenia spraw paszportowych jest już na jego biurku.
Głogowscy rajcy wyrazili zgodę na przejęcie tego zadania, które w normalnym trybie należy do kompetencji urzędu wojewódzkiego. Zadanie będzie realizować biuro obsługi mieszkańców w głogowskim ratuszu. Koszty adaptacji i wyposażenia pokryje w części ministerstwo spraw wewnętrznych i administracji, a w części samorząd miejski, który na ten cel przeznaczy ok. 30 000 zł. Punkt paszportowy w Głogowie będzie wyposażony m.in. w sprzęt telemetryczny i skanery linii papilarnych.
[image lightbox=”1″ caption=”Paszport RP”]https://miedziowefakty.pl/wp-content/uploads/2019/03/shutterstock_1109228252.jpg[/image]
Aktualnie dopinane są kwestie informatyczne i logistyczne związane z tym, aby ułatwić składanie wniosków i odbieranie paszportów mieszkańcom Głogowa i wszystkim, którzy tu zechcą skorzystać z tej usługi administracyjnej.