Grupa CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, w zeszłym tygodniu, uruchomiła dla swoich klientów w Rumunii sprzedaż przez witrynę ccc.eu i możliwość robienia zakupów z dostawą do domu.
To kolejny (po Czechach i Słowacji) zagraniczny rynek e-commerce pod marką CCC. W bieżącym roku planowane jest jeszcze udostępnienie aplikacji mobilnej CCC w Rumunii i dalszy rozwój kanałów cyfrowych dla klientami na Węgrzech oraz w Austrii.
Platforma sprzedaży online CCC rozwija się dynamicznie na wszystkich rynkach, na których ją wprowadziliśmy. Rumunia to jeden z naszych trzech najważniejszych krajów, na którym zgodnie z przyjętą strategią GO.22 chcemy zwiększać udziały rynkowe. W Rumunii realizujemy solidną sprzedaż zarówno w tradycyjnym kanale jak również poprzez online, co widzimy na przykładzie marki e-obuwie, która jest na tym rynku od 2015 roku, a w 2019 roku zanotowała dwucyfrową dynamikę sprzedaży – relacjonuje dyrektor ds. omnichannel CCC Jakub Jasiński.
W Rumunii obuwiowa spółka z Polkowic ma 71 sklepów stacjonarnych. Obecnie działają tam cztery kanały sprzedaży: sklepy stacjonarne CCC, sklep online eobuwie.pl (epantofi.ro), platforma online mody premium Modivo oraz sklep online ccc.eu. Grupa CCC w 2020 planuje start e-commerce na witrynie ccc.eu w kolejnych krajach swojej działalności – na horyzoncie są Węgry i Austria.
Sprzedaż wielokanałowa zapewnia lepsze i szersze dotarcie do klienta oraz większe bezpieczeństwo działalności. Społeczność rumuńska jest silnie zorientowana na modę, a e-commerce notuje tam jedne z największych wzrostów w Europie. Widzimy ogromny potencjał w tym rynku – podkreśla Jakub Jasiński.