W e-Urzędzie Skarbowym można już złożyć UPL-1, czyli pełnomocnictwo do podpisywania elektronicznych deklaracji podatkowych. Nowa funkcjonalność to ułatwienie zarówno dla mocodawców, jak i pełnomocników.
– Serwis e-US to nowoczesny kanał komunikacji, który wciąż wzbogacamy o nowe usługi uwzględniając potrzeby naszych klientów. Właśnie udostępniliśmy możliwość złożenia pełnomocnictwa do podpisywania elektronicznych deklaracji podatkowych, a także zawiadomień o jego zmianie lub odwołaniu. Mocodawcy mogą już przeglądać nie tylko listę udzielonych pełnomocnictw ogólnych, ale również pełnomocnictw umożliwiających składanie e-deklaracji. Z możliwości przeglądania listy pełnomocnictw ogólnych użytkownicy serwisu skorzystali ponad 660 tys. razy. Teraz zakres informacji prezentowanych przez nas w e-US jest jeszcze szerszy – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk.
Dowiedzieliśmy się , że w e-Urzędzie Skarbowym można złożyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (formularz UPL-1) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu takiego pełnomocnictwa (formularz OPL-1). Zawiadomienie składa się w swoim imieniu lub innej osoby czy innego podmiotu – jeśli użytkownik jest pełnomocnikiem zawodowym (adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym).
Jak podaje Ministerstwo Finansów pełnomocnicy ogólni mają w e-US dostęp do listy swoich mocodawców. Mogą również składać pisma w ich imieniu, bez konieczności samodzielnego uzupełniania danych identyfikacyjnych i adresowych mocodawcy.