Lubińscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 32-letniej lubinianki, że została telefonicznie oszukana i straciła blisko 10 tys. zł. „Dzień dobry, z tej strony dział bezpieczeństwa. Dzwonię z banku poinformować, że Pani oszczędności są zagrożone” – tak oszust rozpoczął rozmowę telefoniczną. To kolejne oszustwo telefoniczne w Lubinie. Policjanci apelują o ostrożność!
– Policjanci z lubińskiej komendy przyjęli zgłoszenie od mieszkanki Lubina, która padła ofiarą przestępstwa internetowego. Jak się okazało, 32-latka odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik jednego z banków w Lubinie. Oszust poinformował swoją ofiarę, że dzwoni z działu bezpieczeństwa i że doszło do włamania na jej konto bankowe. W związku z tym bank musi pilnie zabezpieczyć środki znajdujące się na rachunku bankowym kobiety i przelać je na inne konto – relacjonuje oficer prasowy KPP w Lubinie, Sylwia Serafin.
Oszust poprosił lubiniankę o przelew za pomocą aplikacji BLIK. Podał kobiecie numer nowego konta, a 32-latka straciła w ten sposób blisko 10 tysięcy złotych.
Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność w wypadku podejrzanego telefonu! To już kolejna taka sytuacja w Lubinie. W takiej sytuacji rozłącz się i zadzwoń do swojej placówki bankowej, żeby zweryfikować prawdziwość przekazywanych przez dzwoniącego informacji.