Mieszkanka Lubina straciła 1200 zł po tym, jak oszust wyłudził od niej pieniądze za pomocą BLIK-a. Sprawca podszył się pod jej znajomą, a następnie za pomocą komunikatora, w wiadomości poprosił kobietę o podanie kodu BLIK. Wymyślona historia dotyczyła zakupów i braku możliwości zalogowania się na swoje konto. Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu.
Lubińscy policjanci otrzymali zgłoszenie od mieszkanki Lubina, że nieznany sprawca włamał się na jej konto na profilu społecznościowym, a następnie za pomocą komunikatora, podszywając się pod jej znajomą, poprosił o podanie kodu BLIK.
Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu. Tym razem wymyślona historia dotyczyła zakupów w sklepie i awarią konta koleżanki pokrzywdzonej. Jak uchronić swoje pieniądze w takim przypadku? Jeżeli dostaniesz taką wiadomość od znajomego, nie przekazuj żadnych kodów dostępowych do swojego konta bankowego. Zadzwoń osobiście na numer telefonu i potwierdź, czy to na pewno znana Ci osoba, a nie przestępca, który włamał się na jej konto i ukradł tożsamość, aby właśnie w taki sposób ukraść Twoje pieniądze – ostrzega asp. szt. Sylwia Serafin, oficer prasowy KPP w Lubinie.
Uważne i ostrożne korzystanie z urządzeń z dostępem do Internetu może zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych i niepodawaniu ich nikomu, zwłaszcza przez telefon, czy wiadomości tekstowe.