57 tys. zadań, setki uczniów, nauka przez zabawę – zakończyła się gra edukacyjna przygotowana przez KGHM Polska Miedź S.A. dla uczniów 9 szkół patronackich objętych programem „Kompetentni w branży górniczo – hutniczej” w Zagłębiu Miedziowym. Najlepsi otrzymali nagrody i upominki.
– Dziękuję uczniom szkół patronackich KGHM za udział w tym wyjątkowym projekcie. Multimedialna zabawa była znakomitą możliwością do wzmocnienia umiejętności uczestników a także poznania naszej firmy. Kompetencje techniczne to przyszłość, a my stawiamy na wykwalifikowane kadry i rozwój naszych przyszłych pracowników – mówi Marcin Chludziński, prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A.
Najlepsi gracze i przedstawiciele szkół otrzymali od KGHM dyplomy z gratulacjami i nagrody. Wynik szkoły był obliczany jako średnia punktów zdobyta przez gracza z danej szkoły. Oznaczało to, że liczyła się jakość grania, a nie ilość zalogowanych uczestników. Liczyło się to, co jest kluczem w dążeniu do celu i osiąganiu ponadprzeciętnych wyników, czyli wytrwałość, konsekwencja, systematyczna nauka i wiedza zdobyta podczas gry.
Pierwsze miejsce za udział w wirtualnej grze otrzymał Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Legnicy, na drugim został sklasyfikowany Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach, a trzecie miejsce zdobył Zespół Szkół Mechanicznych w Bolesławcu.
Gra edukacyjna dla uczniów z Zagłębia Miedziowego była trwającą kilka miesięcy przygodą w wirtualnej, kosmicznej przestrzeni, w bliźniaczym do ziemskiego układzie planetarnym. Miedziowy wszechświat był zapełniony zadaniami związanymi z KGHM. Młodzież ze szkół patronackich zrealizowała zadania dotyczące m.in. wiedzy o ekologicznych inwestycjach Spółki, o górniczych i hutniczych tradycjach czy samej produkcji miedzi. W grze była sprawdzana również wiedza z zakresu nauk ścisłych, bardzo potrzebnych w przemyśle wydobywczym. Dodatkowo – zadania pozwalały rozwijać kompetencje interpersonalne, które okazują się być kompetencjami przyszłości – asertywność, umiejętność komunikacji oraz podejmowania decyzji.
W grze edukacyjnej kompetentniwbranzy.pl łącznie wzięło udział ponad 650 uczniów z Zagłębia Miedziowego. Uczestnicy spędzili łącznie 2 tys. 400 godzin edukacyjnych oraz wykonali ponad 57 tysięcy zadań w miedziowym wszechświecie.Po zakończeniu wydarzenia zwycięzcy mieli możliwość sterowania dronami oraz przejazdu samochodem elektrycznym.
W Zagłębiu Miedziowym obecnie funkcjonuje 9 zespołów szkół z klasami pod patronatem KGHM. Program „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej”, promujący kompetencje zawodowe, został uruchomiony w 2018 roku.