Rozpoczął się drugi nabór wniosków w programie Cyfrowa Gmina. Mogą w nim wziąć udział 1063 gminy. Wnioski można składać do 22 grudnia, a rozliczać do końca 2022 roku. Do rozdysponowania jest 251 milionów złotych.
Skierowany do wszystkich gmin w Polsce projekt „Cyfrowa Gmina” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu React-EU. Jego budżet to miliard złotych. 17 listopada zakończył się pierwszy nabór wniosków. 22 listopada ruszył kolejny. Potrwa do 22 grudnia.
Jak podaje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów każda gmina, która weźmie udział w programie, może liczyć na wsparcie – minimalna wysokość grantu to 100 000 zł, maksymalna – 2 000 000 zł. Nabór wniosków prowadzi Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować m.in. dalszą cyfryzację swoich urzędów, kupić sprzęt komputerowy dla jednostek podległych, przygotować urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami – wykupić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, wyposażyć urzędy w programy wspierające cyfrowe bezpieczeństwo. Jedno działanie będzie obowiązkowe – audyt cyberbezpieczeństwa.
Szczegółowe informacje na temat programu, wzory dokumentacji, numer infolinii, która jest do dyspozycji samorządowców, można znaleźć na stronie Centrum Projektów Polska Cyfrowa: https://www.gov.pl/web/cppc