Grupa CCC, której siedziba mieści się w Polkowicach, rocznie sprzedaje ponad 50 mln par obuwia. Działa w 29 krajach, ma ponad 1 000 sklepów i blisko 70 platform e-commerce.
W Warszawie, wybrane przez klienta CCC buty czy torebki, pojawiają się przed jego drzwiami w 60 minut od momentu zamówienia. Tak szybko i dobrze spersonalizowana oferta dostarczona prosto do klienta, to innowacja w tym sektorze rynku na skalę europejską. Ta maszyna nie działałaby dobrze bez odpowiedniej technologii. W oparciu o chmurę Microsoft Azure i rozwiązania Synerise oraz Elitmind powstał kompleksowy, zaawansowany system analityki Klienta pozwalający realizować szereg celów biznesowych.
W czasie kryzysu wywołanego światową pandemią i przyśpieszenia zmian zachowań klientów, rynek detaliczny stoi przed niespotykanymi do tej pory wyzwaniami, w szczególności w zakresie obecności w środowisku omnichannel. CCC od kilku lat realizuje strategię cyfrowej transformacji, dzięki czemu w mijającym roku nie tylko nie zwolniliśmy tempa rozwoju biznesu, ale jeszcze go przyspieszyliśmy – między innymi wprowadzając szereg kolejnych innowacji służących klientom.
Dzięki współpracy z Microsoft, w zakresie zarządzania danymi na temat relacji CCC z 11 milionami naszych stałych klientów, mamy dostęp do bezpiecznej technologii chmurowej oraz rozwiązań i wiedzy ich polskich partnerów – mówi wiceprezes zarządu CCC Karol Półtorak.
Projekt realizowany z CCC to jeden z przykładów wykorzystania mocy AI i Data Analytics, która w tym przypadku wspomaga człowieka w analizie ogromnych zbiorów danych i dostrzeganiu prawidłowości, trendów i potrzeb klientów, których „tradycyjny” analityk nie miałby nawet szansy zauważyć, a już na pewno nie w czasie rzeczywistym.
Rozwiązanie, które wdrożyło i wykorzystuje CCC jest jednym z pierwszych w Europie i na świecie – relacjonuje członek zarządu w polskim oddziale Microsoft Paweł Jakubik.
Z idealnym dopasowaniem usługi jest jak z rozmiarem buta. Projekty realizowane przez Grupę CCC z założenia zakładają więc postawienie w centrum klienta, co ma na celu budowanie pozytywnych doświadczeń konsumenckich w ramach tzw. customer experience. Rozwijamy unikalną platformę, której celem jest stworzenie dedykowanej oferty dla wszystkich kanałów sprzedaży, od sklepu stacjonarnego, poprzez dostęp mobilny, aż po e-commerce.
Firma będzie mogła dopasować ofertę do indywidualnego klienta bez względu na to w jakim kanale się aktualnie znajduje, jak również w oparciu o AI i modele predykcyjne być kilka kroków przed Klientem. To nasza odpowiedź na zmieniający się rynek i trendy – wyjaśnia, szef CRM w Grupie CCC Wojciech Górniak.
Podkreśla przy tym, że klient, który robi zakupy w kanałach i tradycyjnym, i cyfrowym (www, aplikacja, tablety w sklepach itp.) generuje średnio o ponad połowę większe przychody w trakcie roku, w porównaniu do klienta jednokanałowego.
CCC zdecydowało się na wykorzystanie Microsoft Azure, platformy analitycznej w chmurze, a także platformy Synerise, dzięki czemu będzie możliwe przetwarzanie danych z wielu kanałów jednocześnie w czasie rzeczywistym. Równocześnie Grupa chce wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji (AI) oraz przetwarzania dużych zbiorów danych do realizacji strategii koncentrującej się na potrzebach klientów wykorzystując do tego rozwiązanie zbudowane przez firmę Elitmind.
Tego typu projekty cechują się dużym stopniem trudności, gdyż zawierają wszystkie elementy nowoczesnego środowiska analitycznego jak możliwość składowania bardzo dużych i różnorodnych danych oraz ich szybkiego przetwarzania – komentuje Robert Woźniak – odpowiedzialny za projekt, ale też jeden z założycieli Elitmind.
Wierzymy, że w branżach skoncentrowanych na kliencie podstawą do tworzenia innowacji jest porządek w danych, a dzięki współpracy z CCC możemy wspólnie tworzyć innowacje na skalę światową.
Rozwiązania, które razem rozwijamy poprawiają te doświadczenia tak by klient miał poczucie odpowiedzi na jego potrzebny na każdym etapie ścieżki zakupowej – podkreśla prezes Synerise Jarosław Królewski.