Ministerstwo Edukacji i Nauki zachęca dyrektorów oraz nauczycieli przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, a także integracyjnych do udziału w badaniach praktyki szkolnej związanej z realizacją założeń edukacji włączającej rozumianej jako edukacja o wysokiej jakości dla wszystkich uczniów. Badanie realizowane jest przez Uniwersytet Śląski w Katowicach na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Celem badania jest zebranie informacji na temat tego, jak nauczyciele i dyrektorzy oceniają praktykę szkół w zakresie edukacji włączającej. Uzyskane wyniki zostaną wykorzystane do planowania działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości edukacji włączającej.
– Badanie prowadzone jest za pomocą kwestionariusza opracowanego w ramach projektu Europejskiej Agencji ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej pn. „Podnoszenie osiągnięć wszystkich uczniów w edukacji włączającej” (Raising Achievement for All Learners in Inclusive Education. Ankieta jest anonimowa i będzie aktywna do 17 lipca 2022 roku – informuje Ministerswto Edukacji i Nauki.