Sprzed wejścia do przychodni zniknęła skrzynka, do której można było wrzucać druczki na recepty. Od teraz będzie je można zostawiać w rejestracji przychodni.
Do tej pory pacjenci wrzucali druczki na recepty do specjalnej skrzynki ustawionej przy wejściu do przychodni. Stamtąd trafiały one do lekarzy i pielęgniarek. Pacjenci nie wiedzieli jednak, kiedy konkretnie otrzymają kody recept. Pacjenci będą od razu otrzymywać termin realizacji recept – wyjaśnia koordynatorka działu rejestracji w PCUZ Katarzyna Grejć. I dodaje, że czas otrzymania tych kodów uzależniony jest od leków, jakie pacjent otrzymuje. Część z nich mogą wypisać pielęgniarki, ale są i takie, które może jedynie lekarz. Wówczas czas wystawiania recept znacznie się wydłuża. Wynika to z dostępności lekarzy w przychodni.
Pacjenci mogą zostawiać druczki z zapotrzebowaniem na konkretne lekarstwa w rejestracji przychodni. Czas oczekiwania na kod recepty wynosi maksymalnie 14 dni od chwili złożenia zapotrzebowania. To się nie zmienia. Różnica polega jednak na tym, że teraz pacjenci będą wiedzieć, kiedy się spodziewać kodu – dodaje Katarzyna Grejć.
Receptę można otrzymać na wiele sposobów. Za pomocą aplikacji VisiMed, poprzez stronę internetową pcuz.pl czy też podczas teleporady. Zamówienie na receptę można złożyć także wysyłając maila na adres: [email protected]. Pacjent udaje się wówczas do apteki, gdzie w okienku podaje farmaceucie swój numer PESEL oraz 4-cyfrowy kod otrzymany SMS-em. Może również pokazać na ekranie smartfona kod kreskowy, który znajduje się w załączniku PDF wiadomości e-mail. Farmaceuta skanuje go wówczas czytnikiem i gotowe. Druczki najlepiej wypełnić drukowanymi literami. Należy również pamiętać o podaniu prawidłowego numeru telefonu komórkowego. Co ważne, recepty wystawiane będą na minimum trzy miesiące.
O tym, jak prawidłowo wypełnić druczek na receptę można przeczytać TUTAJ