Przed nami weekend teatru niezależnego w Legnicy. Podczas tego wydarzenia zaprezentowani zostaną laureaci 3. i 4. edycji ogólnopolskiego konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego „The Best Off”. To jedyna okazja na zobaczenie w Legnicy najlepszych offowych teatrów z Polski. 7-9 października wystawione zostaną trzy wzruszające i pełne poczucia humoru spektakle!
Bilety w cenie 30 zł online https://teatrlegnica.interticket.pl oraz w kasie teatru 76 72 33 505
STICKY FINGERS CLUB
- 7 października o godz. 19:00 na Scenie Gadzickiego w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- bilety: 30 złotych
Sticky Fingers Club to spektakl o ponoszeniu porażki. Jego postacie zawsze stanowią drugi plan, notorycznie zajmują czwarte miejsce. Wśród wyrazistych charakterów są: śpiewaczka operowa kochająca muzykę bez wzajemności, neurotyczna paniusia, przebrzmiały gwiazdor oraz tancerka, której nigdy nie dane było zatańczyć solowej sceny. Odwołania popkulturowe do queerowego mainstreamu, popularnych pokazów mody czy do Bohemian Rhapsody zespołu Queen dodają Sticky Fingers Club ogromnej dozy poczucia humoru i autoironii. W spektaklu wykorzystywane są środki teatralne i choreograficzne, w związku z czym ciężko go zaszufladkować i sklasyfikować.
Spektakl otrzymał nagrodę im. Zygmunta Duczyńskiego w ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” 2021 w Szczecinie oraz II nagrodę w IV Ogólnopolskim Konkursie na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off” 2022.
„Sticky Fingers Club” to jest po prostu piękny spektakl. Pomysłowy, emocjonalny, pełen poczucia humoru. Zaskakujący od pierwszych sekund. Nieprzewidywalny. Wciągający. Pokazuje nasze ludzkie obsesje, narcyzm, perfekcjonizm, wieczne niezadowolenie, tęsknotę za spełnieniem, sukcesem, bycie pierwszym. Pokazuje też naszą ludzką kruchość, delikatność, tęsknotę ciała za ciałem. Twórcom udało się potraktować te sprawy serio, a jednocześnie bawić się nimi. Gdybym miała taką moc, to wysyłałabym klasy licealne oraz zakłady pracy, aby oglądały ten spektakl obowiązkowo – mówi Małgorzata Sikorska-Miszczuk.
POSITIVO
- 8 października o godz. 19:00 Scena Gadzickiego w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- Bilety: 30 zł
Czy nękają Cię bóle głowy wywołane chronicznym stresem? Bóle dolnej części pleców? Walczysz z uzależnieniem? Chcesz rozwinąć zdolności zarządzania związkami emocjonalnie stabilnymi? Czy obawiasz się, że podświadome uczucie żalu, agresji i/lub wulgarne fantazje seksualne mogą bez Twojej wiedzy przejmować kontrolę nad Twoim życiem? Czy potrzebujesz pomocy w odkryciu i zbadaniu swoich głównych motywacji w bezpiecznym środowisku wolnym od szyderstw i wstydu? Wstyd nie pozwala na bycie sobą, tłumiony gniew czy łzy wylewają się bez kontroli. Dołączając do naszej grupy teatrpeutycznej nauczysz się zwalczania najgłębszych pragnień i potrzeb, wedle wskazanych norm i zasad społecznych. Uwaga! Uczestnictwo w spektaklu należy skonsultować ze swoim lekarzem prowadzącym.
Spektakl znalazł się w finale trzeciej edycji Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off” (2020).
Dawno, muszę przyznać, nie przeżywałem w teatrze podobnego katharsis. Żeby nie przez łzy i ściśnięte serce, tylko dzięki szybko wyrzucanemu z płuc powietrzu i endorfinowemu mętlikowi w głowie. Swoją drogą wspaniała okazja, żeby przypomnieć sobie, jak mocno ta znana niemalże od początków historii teatru reakcja osadzona jest w naszej cielesności. Gdzieś głęboko w trzewiach, a nie tylko w neuronowych połączeniach płatu czołowego.
Henryk Mazurkiewicz, Teatralny.pl
UWAGA Teatr O.de.la
- 7 października (piątek) 19.00 Scena Gadzickiego w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- bilety: 30 zł
Jako pierwszy Goethe badał działanie barw na organizm człowieka (wpływ fizjologiczny) i na jego emocje (wpływ psychologiczny). Według niego światło – barwa – emocje tworzą łańcuch przyczyn i skutków. Ta praca choreograficzna jest próbą zrozumienia tego zjawiska. Koncentrujemy się na szukaniu w sobie wibracji wywołanych przez wizualizację koloru. Wibrację, rezonans i rytm możemy zobaczyć w ciałach tancerzy wystawianych na działanie barw. Muzyka, dźwięki użyte w choreografii będą służyły pogłębieniu działania barwy na ciało tancerza.
„Kolor ma moc. Może pobudzić lub uśpić, podniecić lub uspokoić, ogrzać lub oziębić, podrażnić lub ukoić, rozbudzić w nas namiętność lub wznieść na wyżyny duchowe. Zrozumienie koloru otwiera nowy wymiar naszej świadomości”( D. i H. Sun, Kolory życia, przeł. D. Rossowski).
Spektakl wyróżniony nagrodą główną w 3. edycji konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off” (2020).
Teatr ruchu lub teatr tańca za każdym razem wbija mnie w fotel ze względu na sprawność fizyczną performerów, trudno jednak mówić o ruchu, nie wspominając o warstwie dźwiękowej. Muzyka wprawia odbiorców w trans, który jest trochę niepokojący, ale nigdy nie wchodzi w bad trip. Warstwa dźwiękowa to krzyżak, do którego przyczepiono żyłki prowadzące do tancerzy, ciągnąc ich za kończyny i wywołując podrygi – Mikołaj Nurzyński, Feliks Szostek, „Koń z Kontrapunktu. Dziennik festiwalowy 56. PTMF Kontrapunkt”