Ekipy budowlane na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły remont peronu 1 w Ścinawie, w ramach całego przedsięwzięcia odnowione zostaną również przejście pod torami oraz zadaszenie nad schodami.
Już w kwietniu minionego roku PKP PLK podpisały umowę na modernizację peronu w naszym mieście, kontrakt opiewa na kwotę blisko 6 mln zł brutto. Przedmiotowa inwestycja jest elementem rządowego programu, który kilka lat temu ogłosił prezydent RP Andrzej Duda. W związku z prowadzonymi pracami zmianie uległa obsługa pasażerów: pociągi jadące w kierunku Głogowa i Zielonej Góry zatrzymują się na niezadaszonej części peronu 1, z kolei składy jadące do Wrocławia przy peronie 2.
Tzw. „Program Przystankowy 2020-2025” realizowany w skali całego kraju zakłada powstanie od podstaw 100 przystanków na sieci kolejowej PKP PLK, w miejscach, w których wcześniej ich nie było, a ponadto wyremontowanie, przywrócenie do pełnej sprawności oraz przeprowadzenie prac modernizacyjnych związanych m.in. z poprawą dostępność dla osób niepełnosprawnych na kolejnych 100 obiektach. Na Dolnym Śląsku program dotyczy 11 lokalizacji, w tym Ścinawy.
Rozpoczęta w Ścinawie inwestycja zakłada wydłużenie do 300 metrów peronu 1, co ma pozwolić na obsługę wszystkich pociągów dalekobieżnych i najdłuższych składów pasażerskich. Ponadto wymieniona zostanie cała nawierzchnia przystanku kolejowego, a podróżnych osłaniać będzie nowa wiata. Zlecenie spółki PKP PLK w ogóle nie obejmuje remontu peronu 2, jak również budowy wind przy podziemnym przejściu pod torami.

Obecnie pasażerowie wyjeżdżający w stronę Głogowa i Zielonej Góry wsiadają do pociągów na skraju remontowanego przystanku kolejowego – niezadaszona część peronu 1, około 300 metrów od dworca PKP, zgodnie z poniższą mapą, gdzie inwestor wydzielił i zabezpieczył przejście dla podróżnych. Z kolei osoby jadące w stronę Wrocławia wsiadają z peronu 2, do którego prowadzi przejście pod torami.