Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
Telefon: 800 137 20 – jest dostępny poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli: od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia, a także w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
– Z telefonu możesz skorzystać w sytuacji: nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy ,gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia – informuje NFZ.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz w formie telekonsultacji poradę lekarska oraz pielęgniarki/położnej. W ramach TPK uzyskasz: poradę medyczną, e–receptę, e–skierowanie, e–zwolnienie.Porady są udzielane w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim.