Na pozyskanie samochodu przez internet decyduje się 25% kierowców – wynika z analizy platformy Automarket.pl. Ponad 60% z nich wybiera usługę dostawy samochodu pod dom – bez jazdy testowej i oględzin pojazdu przed podpisaniem umowy ze sprzedawcą. Najczęściej wybierane modele należą do segmentów B i C: Hyundai i30, Skoda Fabia i Fiat 500.
Pozyskaniem samochodu online najczęściej zainteresowani są mężczyźni (68%). Najwięcej klientów mieści się w przedziałach wiekowych: 31-40 (39%) i 41-50 lat (27%). To z reguły mieszkańcy największych miast (m.in. Warszawa, Katowice, Wrocław).
Popularnością cieszą się przede wszystkim samochody z segmentów B i C, czyli pojazdy niższej i średniej klasy, służące głównie do jazdy miejskiej.
Najpopularniejszą formą finansowania samochodów jest wynajem długoterminowy (40% umów). Na leasing decyduje się 35% klientów, a gotówką płaci 25% kierowców.
– Z wynajmu korzystają przede wszystkim osoby, które oczekują krótkiego okresu umowy – 85% kontraktów trwa tylko 12 miesięcy, po których klienci zwracają samochód i mogą wynająć kolejny. Co ciekawe, 100% klientów decydujących się na wynajem korzysta z pakietu usług dodatkowych, uwzględniającego w miesięcznym czynszu przeglądy i naprawy samochodu, ubezpieczenie OC/AC, w razie potrzeby auto zastępcze, przechowywanie i wymianę opon oraz koordynację procesu likwidacji szkód – informuje Automarket.pl