Minister Infrastruktury zatwierdził Program inwestycji dla prac przygotowawczych do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin w województwie dolnośląskim. Inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych: 18 km odcinka DK36 Lubin – Prochowice oraz 42 km DK94 Prochowice – Wrocław.
– Naszym celem jest budowa nowoczesnej i bezpiecznej sieci drogowej w Polsce. Trasa Wrocław – Lubin to kolejny odcinek, którego standard techniczny zostanie podniesiony. Dzięki temu mieszkańcy regionu, ale też przedsiębiorcy i kierowcy korzystający z tej drogi, zyskają wygodne połączenie transportowe – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– To bardzo ważny projekt łączący aglomerację wrocławską z powstającą aglomeracją Zagłębia Miedziowego. Cieszę się, że poczyniliśmy kolejny ważny krok w jego realizacji. Zabiegałem o tę inwestycję, która jest wspólnym celem mieszkańców i samorządowców z naszego regionu. Ten projekt jest niezwykle ważny pod kątem powstawania nowych inwestycji i wysokopłatnych miejsc pracy – dodaje Krzysztof Kubów, szef gabinetu premiera, poseł Zagłębia Miedziowego.
Jak podaje resort infrastruktury szacunkowy koszt prac przygotowawczych to 31 mln zł. Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy dróg krajowych nr 94 i 36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijającym obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi.
Prace przygotowawcze przewidują opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, uzyskanie decyzji środowiskowej, opracowanie elementów Koncepcji programowej, Programu funkcjonalno-użytkowego i badań podłoża.
– Przebudowa trasy jest planowana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja jest planowana jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zaplanowano ponadto obejścia miejscowości, budowę dróg serwisowych, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obiektów inżynieryjnych, chodników, odwodnienia, oświetlenia oraz elementów ochrony środowiska i kanałów technologicznych – informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Dowiedzieliśmy się , że przewidywany łączny koszt inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Na przebudowę trasy Wrocław – Lubin w systemie projektuj i buduj przewidziano okres 6 lat, przy czym termin realizacji inwestycji będzie skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4.