Głogów wraca na grona miast z nowoczesną infrastrukturą komunikacyjną. Podczas dzisiejszego roboczego spotkania z przedstawicielami PKP PLK S.A. omawiano poszczególne ogniwa planu modernizacji linii kolejowej C-E59 (LK 273) na odcinku Wrocław – Głogów – Rzepin?
Już wiadomo, że powstaną nowe przystanki osobowe: Głogów Żarków (w obrębie ul. Żarkowskiej) oraz Głogów Stare Miasto (przy Bulwarze Nadodrzańskim). Na głównej stacji Głogów, po kapitalnym remoncie, dla pasażerów dostępne będą cztery perony z windami. W pobliżu dworca (przy ul. Towarowej) planowany jest parking park&ride, z którego windą będzie można się dostać do łącznika pomiędzy budynkiem stacji, a peronami. Pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt znajduje się w liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego. Rozpoczęcie robót planuje się w 2025 roku, a ich zakończenie dwa lata później.
Po wielomiesięcznych konsultacjach wypracowaliśmy wiele ciekawych i korzystnych rozwiązań dla głogowian. W ramach modernizacji zaplanowano remont estakady przy ul. Nabrzeżnej/Nadodrzańskiej oraz wiaduktów przy ul. Piotra Skargi i ul. Topolowej. Przejazd przy ul. Krochmalnej będzie otwierany warunkowo, a zamiast pieszej kładki zostanie wybudowane przejście podziemne – informuje prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz.
Włodarz Głogowa zapewnia, że plany modernizacyjne uwzględniają oczekiwania lokalnych przedsiębiorców. W Miejskiej Strefie Inwestycyjnej planowana jest bocznica kolejowa dla firm zlokalizowanych w MSI oraz łącznica, która połączy linię nr 273 i 14 (istotne dla ruchu towarowego). Ponadto możliwa będzie budowa przystanku osobowego Głogów Biechów dla pracowników Strefy – zapewnia prezydent Rafael Rokaszewicz.
Innowacyjnym elementem koncepcji nowej infrastruktury komunikacyjnej Głogowa jest wdrożenie lokalnego systemu sterowania, który ma stanowić istotny punkt w sieci sterowania ruchem kolejowym na całej trasie Zielona Góra – Głogów – Wrocław.
Poprzez: dglnews.pl foto: A. Rojewski
Pić na wodę, a co z torami 28. 30. 32