Mająca siedzibę w Polkowicach Grupa CCC – lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła drugi kwartał przychodami na poziomie blisko 1,3 mld zł, czyli niższymi o 21% niż rok wcześniej. Spadek przychodów to efektem pandemii oraz czasowego zamknięcia sklepów.
Dlatego w minionym kwartale Grupa jeszcze mocniej postawiła na rozwój e-commerce, rozwinęła mobilne kanały dotarcia do klienta, a także zintensyfikowała prace w obszarze efektywności logistycznej. Na koniec czerwca 95% salonów Grupy wznowiło działalność sprzedażową. W okresie czasowego zamknięcia sklepów Grupa realizowała sprzedaż poprzez kanał e-commerce, który w efekcie odnotował w drugim kwartale dynamiczny, bo 79-procentowy wzrost w zestawieniu rok do roku. Udział przychodów online w sprzedaży Grupy w II kwartale 2020 wzrósł do 48% (rok wcześniej wynosił 21%).
W związku z wyzwaniami rynkowymi związanymi z pandemią Grupa CCC istotnie przyspieszyła rozwój e-commerce, uruchamiając platformy online i aplikacje na nowych rynkach zagranicznych. Sklep ccc.eu ruszył na trzech nowych rynkach, tj. w Rumuni, Austrii i na Węgrzech, podobnie jak aplikacja CCC. W efekcie, istniejąca od ponad roku platforma ccc.eu, dostępna dziś w sześciu krajach, odnotowała w drugim kwartale ponad 200-procentowy wzrost przychodów w porównaniu do poprzedniego kwartału. W maju br. ccc.eu miało rekordową sprzedaż na poziomie blisko 40 mln zł. Sklep online odnotowuje poziom nawet 13,5 mln wizyt klientów miesięcznie.
- Zamknięcie sklepów na 7 tygodni oraz głębokie tąpnięcie na poziomie odwiedzalności sklepów skutkowało utratą przez firmę ok. 1 mld zł wpływów. Zareagowaliśmy na lockdown bardzo szybko. Zrealizowaliśmy plan oparty o porozumienie z bankami, obligatariuszami, wykorzystanie programów pomocowych. Z sukcesem przeprowadziliśmy emisję akcji, pozyskując ponad 0,5 mld zł. Byliśmy w pełni przygotowani na otwarcie sklepów, z nową kolekcją. obliczu pandemii przyspieszyliśmy tempo rozwoju e-commerce. Dziś jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy w kanale online z unikalnym modelem sprzedaży omnichannel. Mamy około 60 różnych platform do sprzedaży w sieci, w tym także aplikacji mobilnych. Platforma CCC.eu istnieje dopiero rok, a ma na koncie już ponad 1,5 mln zrealizowanych zamówień. Wciąż dużo pracy przed nami, ale jesteśmy na dobrej drodze – mówi prezes zarządu CCC S.A. Marcin Czyczerski.
- Czas pandemii pokazał siłę handlu internetowego. Po wymagającym marcu, w którym klienci skupiali się na zakupach niezbędnych produktów, kolejne miesiące pokazywały wzrosty sprzedaży i poprawiające się nastroje konsumenckie. Okres pandemii spowodował zmianę trendów zakupowych, nieoczywiste kategorie stały się popularne i zanotowaliśmy w nich duże wzrosty. Pojawili się klienci, którzy dotąd nie preferowali tej formy zakupów, spodziewamy się, że część z nich zostanie już z nami na stałe – mówi prezes eobuwie.pl S.A. Marcin Grzymkowski.
Na koniec kwietnia 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 sprzedaż prowadzona jest w 1208 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 60 platform online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.