Do Komendy Powiatowej Policji w Lubinie zgłosił się 48-letni mężczyzna, który został oszukany przez nieznanego mężczyznę podającego się za pracownika banku z działu bezpieczeństwa. Poszkodowany stracił ponad 35 tys. zł.
Oszust tak poprowadził rozmowę, że nie wzbudził żadnych podejrzeń mężczyzny. Podczas rozmowy, pokrzywdzony był pewny, że faktycznie rozmawia z konsultantem jednego z banków w Lubinie.
Dzwoniący poinformował 48-latka, że ktoś usiłuje włamać się na jego rachunek bankowy z innego urządzenia niż przypisane do jego konta. Mężczyzna podstępem uzyskał dostęp do informacji dla niego nieprzeznaczonej. Pokrzywdzony za namową oszusta zainstalował na swoim telefonie aplikację do zdalnego pulpitu, a następnie podał przestępcy kod autoryzacji do aplikacji. – mówi oficer prasowy KPP w Lubinie, asp. szt. Sylwia Serafin.
Kolejny krok jaki zrobił 48-latek, to logowanie do swojego konta bankowego – tym samym dając oszustowi możliwość zobaczenia jaki login i hasło wprowadza lubinianin. Stracił w ten sposób ponad 35 tysięcy złotych.