Mająca siedzibę w Polkowicach Grupa CCC – lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła drugi i trzeci kwartał 2020 roku bardzo wysoką dynamiką sprzedaży w kanale e-commerce.
Odnotowano wzrosty przychodów o odpowiednio 82% i 60% r/r. Bardzo dobre wyniki, w trudnym otoczeniu rynkowym związanym z efektem zatrzymania gospodarki, Grupa zawdzięcza świetnemu odbiorowi nowej kolekcji, w tym między innymi pierwszej kolekcji kapsułowej Gino Rossi „Soft Minimalism”, a także nowej formule komunikacji z klientem.
Kontynuujemy realizację strategii GO.22, koncentrując działalność na regionie CEE i rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Intensywnie pracujemy nad produktem i widzimy wzrost zadowolenia klientów. Jednocześnie wyłączamy z Grupy nierentowne projekty, a także obniżamy koszty. Jesteśmy elastyczni i przygotowani na zmiany w otoczeniu. Nie satysfakcjonuje nas sam udział w wyścigu, my chcemy go wygrać – mówi założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC Dariusz Miłek.
CCC szybko odbudowało sprzedaż po lockdownie spowodowanym pandemią koronawirusa. Do sklepów przychodził bardziej zdecydowany na zakup klient. Obecnie ten trend nadal się utrzymuje. Grupa obserwując zmiany zachowań zakupowych kieruje ofertę do całych rodzin, przygotowując szereg efektywnych akcji promocyjnych i sprzedażowych.
W czasie zamknięcia sklepów w kwietniu e-commerce stanowił aż 95% naszej sprzedaży. Dziś umacniamy nasz model omnichannel, z silniejszym niż przed pandemią kanałem internetowym. Pokazuje to utrzymująca się, wysoka dwucyfrowa dynamika sprzedaży notowana co miesiąc. Kluczowe inwestycje Grupy od dłuższego czasu skoncentrowane są na kanałach sprzedaży online. Eobuwie jest wciąż motorem napędowym sprzedaży internetowej w Grupie, ale inne platformy coraz więcej ważą w naszych przychodach – podkreśla wiceprezes zarządu CCC ds. rozwoju i strategii Karol Półtorak.
Wykreowana przez COVID zmiana zachowań konsumenckich w kierunku e-commerce, stwarza unikalną perspektywę dla eobuwie na przyspieszenie rentownego wzrostu i istotne zwiększenie jego udziałów rynkowych. W kontekście tych okoliczności, CCC planuje kontynuować analizy i prace dot. pozyskania na poziomie eobuwie odpowiedniego kapitału, który umożliwi pełne wykorzystanie tych nowo powstałych szans rynkowych.
CCC, ze względu na zmianę kalendarza handlowego, szybciej niż w roku ubiegłym wprowadziło do sprzedaży kolekcję jesienną, która spotkała się z bardzo dobrym odbiorem klientów. Poziom satysfakcji wzrósł odpowiednio do 83 punktów w kanale online i 55 w kanale offline (wg wskaźnika NPS, Net Promoter Score, mierzącego lojalność klientów). Równocześnie, w ofercie zadebiutowała pierwsza kolekcja kapsułowa marki Gino Rossi “Soft Minimalism”, notując rekordową sprzedaż w pierwszych dwóch tygodniach. Grupa planuje wprowadzanie takich krótkich, limitowanych serii produktowych regularnie.
Mamy produkt dostosowany do nowych czasów, wpisujemy się w trendy modowe, rozbudowujemy ofertę o kolejne, atrakcyjne marki, a naszym własnym nadajemy charakteru. Koronawirus wzmocnił trendy, o których mówiliśmy w strategii GO.22. Dopasowaliśmy komunikację, strategię marketingową do potrzeb klientów, stale utrzymując z nimi kontakt. Widzimy wymierne efekty naszych decyzji i prac. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną kolekcję jesień/ zima 2020, w dobrej relacji jakości do ceny, z której jesteśmy znani, a co w ostatnim czasie szczególnie zyskało na znaczeniu – przekonuje prezes zarządu CCC Marcin Czyczerski i dodaje: Oczywiście monitorujemy też sytuację epidemiologiczną – opracowaliśmy szczegółowy plan działania dla kilku scenariuszy rozwoju pandemii. Prawdopodobieństwo drugiego zamrożenia gospodarki oceniamy jednak na dzisiaj jako niskie, ale jesteśmy przygotowani na niższy niż normalnie ruch w sklepach. Dokonujemy przeglądu dobrych praktyk z pierwszej fali pandemii i uzupełniamy je o nowe pomysły i inicjatywy. Dziś odczuwamy pozytywne efekty naszej elastyczności, determinacji i konsekwencji w ostatnich sześciu miesiącach.