Cyfrowa Gmina to organizowany przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa konkurs grantowy dedykowany wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego na poziomie gmin. To środki na cyfryzację urzędów, zakup sprzętu komputerowego dla jednostek podległych, przygotowanie urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami, wsparcie w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz szkolenia.
Konkurs podzielony jest na 3 rundy, każda gmina będzie miała wyznaczoną dla siebie rundę, listę gmin w pierwszej rundzie będzie można poznać 18 października – wtedy też uruchomiony zostanie pierwszy nabór. Będzie on trwał 30 dni. O terminach kolejnych rund organizatorzy będą informować na bieżąco.
Sposób podziału środków na poszczególne JST będzie wynikał z kluczowego elementu: współczynnika G, będącego wskaźnikiem dochodów podatkowych dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego, a także liczby mieszkańców w danej jednostce.
Minimalne dofinansowanie, jakie może otrzymać gmina, to 100 000 zł, a maksymalne to 2 000 000 zł. Gminy otrzymają dofinansowanie w formie grantu do 100% wydatków kwalifikowanych. Każde dofinansowanie pochodzi w 100% ze środków unijnych.
– Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z: cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej, edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji, analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych – informuje Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Wniosek o przyznanie grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej: www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina