Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach na budowie 31-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem i granicą państwa w Lubawce. W tunelu układane jest uszczelnienie z geomembrany i wykonywana jest obudowa zasadnicza. Prowadzone są też prace przy pozostałych obiektach inżynierskich oraz roboty drogowe.
– Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy się z czeską autostradą D11, została podzielona została na dwa odrębne zadania. Na odcinku Bolków – Kamienna Góra Północ zaawansowanie prac wynosi ok. 54 proc. Natomiast na odcinku Kamienna Góra Północ – Lubawka (granica państwa) ok. 79 procent – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dowiedzieliśmy się, że na odcinku Bolków – Kamienna Góra Północ zostanie wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 16,1 km. Każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Powstają tu również dwa dwunawowe tunele drogowe – tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz tunel TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Jak podaje GDDKiA wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł. Po uzyskaniu 21 sierpnia 2020 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca przystąpił do robót przygotowawczych, a następnie branżowych.
Odcinek Kamienna Góra – Lubawka – będzie miał długość ok. 15,3 km i tak jak na poprzednim będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasem awaryjnym. Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm Mosty Łódź (lider) i ONDE (partner). Wartość umowy dla tego odcinka wynosi prawie 900 mln zł. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to I połowa 2023 r.