Najwięcej zabytków w Polsce, otwarci mieszkańcy, naturalne smaki – Dolny Śląsk „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata”. Rusza nowa kampania promująca i wspierająca region po powodzi. To właśnie na Dolnym Śląsku warto zapanować wakacje i weekendy… Nie tylko w tym roku.
Gwarancja udanych wakacji, pięknych lokalizacji i ciekawych atrakcji: Dolny Śląsk. Najbardziej różnorodny region w kraju stratuje z nową kampanią promocyjną pod hasłem „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata”. Po powodzi we wrześniu 2024 region dotknęła kolejna fala, fala odwołanych rezerwacji. Ucierpiały nie tylko biznesy i obiekty w miejscach, które nawiedziła wielka woda, ale też te położone w bezpiecznych lokalizacjach, te które nie uległy fizycznemu niszczeniu. Ruch turystyczny na Dolnym Śląsku jesienią zeszłego roku zamarł, a przedsiębiorcy z regionu wciąż borykają się z konsekwencjami tamtych wydarzeń. Kampania, realizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, obejmuje szerokie działania promocyjne: billboardy w największych miastach Polski i w regionie, intensywną kampanię internetową oraz współpracę z osobami znanymi i związanymi z Dolnym Śląskiem. Na turystów czekają przecież arcyciekawe zabytki, historie i malownicze miejsca. Kampania promocyjna została zainaugurowana w Twierdzy Kłodzko.
- My, jako gminy, które ucierpiały tutaj, na ziemi kłodzkiej bezpośrednio w wyniku powodzi oraz pośrednio po powodzi, wciąż mamy ubytki w liczbie gości, którzy odwiedzają nasz teren. Jest to cenna i potrzebna inicjatywa, jedno z kolejnych wsparć, które mamy z poziomu regionu, za które serdecznie dziękujemy. Zapraszamy wszystkich turystów na ziemię kłodzką, do Kłodzka, do twierdzy i do wszystkich naszych atrakcji, ponieważ Państwa przyjazd na te tereny, pozwoli je szybciej odbudować – mówi burmistrz Kłodzka Michał Piszko.
- Twierdza Kłodzko to obiekt o ponad tysiącletniej historii. Jesteśmy czynni codziennie od 9.00 do 19.00, kilka tras zwiedzania dla małych i dużych. Czekają eventy, oferta dla grup zorganizowanych, niesamowite podziemia – zaprasza dyrektor Twierdzy Kłodzko Dawid Jakubowski.
- Marzy nam się jeszcze jedno oblężenie twierdzy – oblężenie przez turystów, a arsenał atrakcji już czeka. Chcielibyśmy, by wybrzmiało, że nasz obiekt: Twierdza Kłodzko, jest dobrze przygotowany do przyjęcia turystów. Powódź dała nam wszystkim w kość, ale już minęła, a obiekt oferuje nowości. Zapraszamy na 20. jubileuszowe Dni Twierdzy Kłodzko, 9 sierpnia, kiedy setki rekonstruktorów będą animowały turystów – dodaje zastępca dyrektora Twierdzy Kłodzko Kornel Drążkiewicz.
Kampania potrwa od czerwca do końca wakacji. Jej celem jest nie tylko przyciągnięcie turystów, ale także odbudowa poczucia bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju w miejscach najbardziej dotkniętych skutkami ubiegłorocznej katastrofy. Turystyka to jedna z bardziej istotnych branży w regionie. Na Dolny Śląsk przyciągają również uzdrowiska, których jest tutaj najwięcej w Polsce.
- Ziemia Kłodzka to nie tylko turystyka, ale również lecznictwo uzdrowiskowe, dlatego zapraszamy także do korzystania z oferty Uzdrowisk Kłodzkich, które mają obiekty zlokalizowane w Polanicy-Zdroju, Dusznikach-Zdroju oraz w Kudowie. To miejsca, w których można nie tylko odpocząć, ale również podreperować zdrowie z wykorzystaniem właściwości leczniczych klimatu. To świetna baza do zwiedzenia atrakcji znajdujących się w okolicy – podkreśla prezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich Tomasz Pełyński.
- W 2024 roku 7,5 miliarda złotych zostawili turyści na Dolnym Śląsku. Tych pieniędzy, byłoby więcej, gdyby nie powódź. Dlatego cieszy ta kampania, która ma przybliżyć region wszystkim Polakom i turystom z zagranicy oraz pokazać, że jakość usług turystycznych na Dolnym Śląsku nie ucierpiała– zaznacza dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Jakub Feiga.
Nowa Inicjatywa Samorządu Województwa Dolnośląskiego ma na celu zachęcenie Polaków do spędzenia wakacji na Dolnym Śląsku oraz wsparcia lokalnych społeczności i przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku powodzi.
- Zawsze powtarzam, że Dolny Śląsk to region niezwykły – z bogatą historią, piękną przyrodą i gościnnymi ludźmi. Wybierając wakacje na Dolnym Śląsku, wybierają Państwo nie tylko niezapomniany wypoczynek, ale też konkretne wsparcie dla mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. Uzdrowiska, górskie szlaki, ścieżki rowerowe, historyczne twierdze oraz zabytkowe miasteczka – nasz region ma ofertę dla każdego i daje wiele możliwości, za każdym razem zaskakując turystów nowymi ciekawymi lokalizacjami – podkreśla marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz.
- Przed nami również cykl letnich wydarzeń, w trakcie których promować będziemy atrakcje z całego regionu – najbliższy event odbędzie się w dniach 13-15 czerwca na wrocławskich Partynicach, gdzie będziemy mogli zaprosić Państwa do dolnośląskiego miasteczka i skosztowania regionalnych specjałów, w tym wzięcia udziału w premierze dolnośląskiego burgera. Zachęcam do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych i do zapoznania się z naszymi atrakcjami – mówi wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado.
Poprzez: UMWD.pl