Miedziowe Fakty

WIDEO

WYWIAD

POLITYKA

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk
Miedziowe Fakty
Home Aktualności

Właściciele obiektów podsumowują wakacje i chcą aktywnie zabiegać o turystów

KK przez KK
5 września 2024
w Aktualności, Biznes
0
Właściciele obiektów podsumowują

Chociaż pogoda w Polsce dopisała, to nie był sezon marzeń. Co piąty właściciel obiektów noclegowych w Polsce ocenia swoje wyniki w czasie wakacji jako złe.

39% stwierdza, że było średnio – wynika z ankiety Nocowanie.pl, badającej nastroje po zakończeniu wysokiego sezonu. Zapytani o to, co dalej, właściciele obiektów zapowiadają inwestycje w remonty i dostosowanie oferty do konkretnych grup odbiorców. O sprawdzenie nastrojów rodzimej branży noclegowej po zakończeniu wakacji pokusił się największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl. W przeprowadzonej przez niego ankiecie udział wzięło 200 właścicieli obiektów noclegowych z kraju. Najliczniejsza grupa – 39% – ocenia sezon jako średni. „Było źle” stwierdza 21% ankietowanych. Nie brakuje jednak zadowolonych: bardzo dobrze swoje wyniki ocenia 13% respondentów, a dobrze – kolejne 17%.

Trudno się dziwić rozczarowaniu. Dopisała znakomita pogoda, od której najczęściej uzależnione są wyniki rodzimej branży. Były więc podstawy, żeby spodziewać się lepszego obłożenia. Tym bardziej, że świadomi silnej konkurencji, i tej w kraju, i tej za granicą, właściciele aktywnie zabiegali o gości – podkreśla ekspert Nocowanie.pl Agnieszka Rzeszutek.

 

Za najskuteczniejsze swoje działania ankietowani uznali promocje cenowe – 36% respondentów, reklamę w mediach społecznościowych 21% oraz reklamę w wyszukiwarkach 21%. Badani zabiegali o turystów, utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie (59%), a nawet obniżając ceny (15%). Jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin, stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci – 21%, czy rodzinne strefy relaksu – 14%. Z kolei ci, którzy chcą przyciągnąć dorosłych inwestowali w udogodnienia takie jak sauna czy jacuzzi – 9% ankietowanych.

Jak podkreślają uczestnicy badania, sposobem na przyciągnięcie gości była też zmiana polityki dotyczącej długości rezerwacji, którą wymusił trend skróconych wyjazdów. Aż 60% ankietowanych przyznaje, że goście zatrzymywali się u nich na zaledwie 3-5 nocy – zauważa Agnieszka Rzeszutek. Kolejne 16% podejmowało turystów na jeszcze krótsze pobyty – zaledwie jednodniowe lub dwudniowe. Żaden z respondentów nie odnotował pobytów dłuższych niż tydzień. Dzięki ankiecie potwierdza się też kolejny trend. Polska coraz częściej zwraca uwagę gości z zagranicy. Aż 89% ankietowanych podjęło turystów zagranicznych. W przypadku 46% ankietowanych obcokrajowcy stanowili mniej niż 10% ogólnej liczby gości, ale 13% badanych przyznało, że turyści zagraniczni odpowiadali za 21-50% wszystkich rezerwacji złożonych w ich obiekcie. Pozostaje jeszcze pytanie: co dalej?

Po zakończeniu wysokiego sezonu oczywistym wyzwaniem dla obiektów całorocznych jest mniejsza liczba turystów. Ankietowani podkreślają też, że muszą mierzyć się nie tylko ze sporą konkurencją, ale też z wysokimi kosztami utrzymania obiektu oraz kosztami pracowniczymi – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek.

 

Stąd poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie oferty do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31% chce przyciągnąć pary. Kolejne 13% chce powalczyć o grupy zorganizowane, a 11% chce przyciągnąć osoby podróżujące służbowo. Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51% badanych czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu spa&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72% ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7% wręcz planuje obniżki.

To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów. Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych – podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

 

Poprzez: PAP MediaRoom / Nocowanie.pl
Tagi: przedsiębiorczośćPAPturystyka
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Agresor domowy w areszcie

Następny wpis

Krzywdził swoją matkę, kradł i znieważał

Następny wpis
Krzywdził swoją matkę

Krzywdził swoją matkę, kradł i znieważał

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
polana-angielska-w-legnickim-parku-coraz-piekniejsza

Polana Angielska w legnickim parku coraz piękniejsza!

23 sierpnia 2023
Rozpocznij lato w Krainie Niezwykłości

Rozpocznij lato w Krainie Niezwykłości. III edycja „Turystycznego Otwarcia Wakacji na Dolnym Śląsku”

27 czerwca 2025
Lipcowa gorąca oferta kulturalna

Lipcowa gorąca oferta kulturalna

1 lipca 2025
Finał XVII edycji konkursu

Finał XVII edycji konkursu „Piękna Wieś Dolnośląska”

26 czerwca 2025
Lipcowa gorąca oferta kulturalna

Lipcowa gorąca oferta kulturalna

1 lipca 2025
Dolny Śląsk już jest

Dolny Śląsk już jest wielki – w finale zagra o zostanie piłkarską legendą

1 lipca 2025
Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”

Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”

30 czerwca 2025
Budowa trzech nowych

Budowa trzech nowych szybów górniczych

30 czerwca 2025

Reklama

katering timcatering

Ostatnie aktualności

Lipcowa gorąca oferta kulturalna
Kultura

Lipcowa gorąca oferta kulturalna

1 lipca 2025
Dolny Śląsk już jest
Dolny Śląsk

Dolny Śląsk już jest wielki – w finale zagra o zostanie piłkarską legendą

1 lipca 2025
Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”
Legnica

Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”

30 czerwca 2025
Budowa trzech nowych
Lubin

Budowa trzech nowych szybów górniczych

30 czerwca 2025
Wspieramy utalentowane zawodniczki
Lubin

Wspieramy utalentowane zawodniczki w realizacji marzeń – program mentorski „Mistrzynie sportu KGHM”

27 czerwca 2025
Raport Politechniki Wrocławskiej
Dolny Śląsk

Raport Politechniki Wrocławskiej o AI: Polacy nie boją się sztucznej inteligencji

27 czerwca 2025

MiedzioweFakty.pl - wiarygodne informacje z Głogowa, Lubina, Polkowic, Legnicy oraz Dolnego Śląska. Sprawdzone fakty i opinie.

Polityka Prywatności

Kategorie

  • Dolny Śląsk
  • Informacje Gminy Rudna
  • Kultura
  • zdrowie
  • Wywiad
  • Gmina Polkowice
  • Lubin
  • Polkowice
  • Głogów
  • Legnica
  • Aktualności
  • Biznes
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Video
  • Wydarzenia
  • Ważne
  • Twoje miasto
Lipcowa gorąca oferta kulturalna

Lipcowa gorąca oferta kulturalna

1 lipca 2025
Dolny Śląsk już jest

Dolny Śląsk już jest wielki – w finale zagra o zostanie piłkarską legendą

1 lipca 2025
Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”

Rada Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy LSSE przyznała „Złote RROGi”

30 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Głogów
    • Lubin
    • Polkowice
    • Legnica
  • Dzieje się
  • Sport
  • Polityka
  • Kultura
  • Dolny Śląsk

© 2022 MiedzioweFakty.pl

Drogi użytkowniku
po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://miedziowefakty.pl/regulamin)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT