Ministerstwo Finansów przypomina o obowiązku wpisywania przez płatnika prawidłowego identyfikatora podatkowego NIP/PESEL podatnika (pracownika) w dokumentach PIT . Rzetelne wpisanie danych w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwoli na jednoznaczną identyfikację pracownika. Nieprawidłowe informacje od płatników za rok 2022 nie będą przyjmowane.
– Prawidłowe wpisanie NIP/PESEL pracownika umożliwia: wygenerowanie i udostępnienie przez urząd skarbowy pracownikowi zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl, zalogowanie się przez pracownika do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem jego danych podatkowych PESEL lub NIP, złożenie zeznania podatkowego przy użyciu np. bezpłatnego systemu e-Deklaracje, dostępnego na podatki.gov.pl, skorzystanie przez pracownika z przysługujących ulg i odliczeń oraz zwrotu nadpłaty podatku. Tym samym brak właściwego PESEL lub NIP w przekazywanych informacjach podatkowych uniemożliwi bądź utrudni pracownikowi wywiązanie się z jego obowiązków podatkowych w PIT – informuje Ministerstwo Finansów.
Jak podkreśla resort6 finansów od 1 stycznia 2022 r. nie będą przyjmowane informacje składane przez płatników o dochodach i zaliczkach odprowadzonych za 2022 rok, które będą mieć wpisane nieprawidłowe identyfikatory NIP/PESEL podatników, w tym wpisany ciąg takich samych cyfr.