Styczeń kolejnym miesiącem z bardzo wysoką, 84% dynamiką e-commerce. Dobry sprzedażowo IV kwartał. Tak Grupa CCC zamyka rok obrotowy 2020/21.
Przedłużającemu się lockdownowi na wielu rynkach działalności Grupy towarzyszył dynamiczny wzrost w sektorze e-commerce. Mający siedzibę w Polkowicach lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej koncentruje się obecnie na przygotowaniach do sezonu wiosna-lato, zarówno od strony produktowej, marketingowej, jak i logistycznej. Ponadto Grupa CCC zmienia rok obrotowy, który od 2021 r. będzie rozpoczynał się w lutym, a kończył w styczniu, a tym samym będzie bardziej dostosowany do sezonów produktowych charakterystycznych dla branży.
W zakończonym właśnie roku obrotowym 2020/21 (13-miesięcznym) przychody wyniosły 5,6 mld zł, z czego 48% stanowiła sprzedaż e-commerce (wzrost rok do roku wyniósł 71%). W porównaniu z rokiem 2019/20 spadek sprzedaży wyniósł jedynie 3%. Uważamy to za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę wprowadzenie lockdownów, w większości w kluczowych dla handlu miesiącach – marcu, kwietniu i listopadzie. Na koniec stycznia 2021 r. spośród 1029 naszych sklepów otwartych było jedynie 420. To, że kończymy ten rok z takimi wynikami sprzedażowymi jest efektem wcześniej poczynionych inwestycji w technologię, rozwój oferty produktowej oraz e-commerce. To również rezultat szybkiej adaptacji firmy do nowej sytuacji rynkowej, działania scenariuszowego i pełnej mobilizacji zespołu – mówi prezes zarządu Grupy CCC Marcin Czyczerski.
Rekordowym wynikiem w historii Grupy CCC w IV kwartale 2020/21 był 55-procentowy udział e-commerce w łącznej sprzedaży. Głównym silnikiem e-commerce pozostaje eobuwie, którego sprzedaż w IV kwartale 2020/21 roku wyniosła 919 mln zł (wzrost o 69% rok do roku). Jednocześnie, dynamicznie rozwijają się pozostałe platformy e-commerce Grupy (ccc.eu, DeeZee), które w IV kwartale 2020/21 odpowiadały już za 16% sprzedaży online, w porównaniu do 9% w tym samym okresie rok wcześniej. Każdy z tych kanałów zanotował trzycyfrowe wzrosty sprzedaży, a samo ccc.eu zaliczyło skok aż o 353% rok do roku. Miniony pierwszy miesiąc 2021 r., mimo tradycyjnie wyprzedażowego charakteru, ze względu na zimową aurę, zakończył się dobrym wynikiem pod względem sprzedaży typowych dla sezonu kategorii produktowych (botki, kozaki, śniegowce). Wzrosty w handlu internetowym w tych kategoriach sięgnęły nawet 600%. Co istotne, cały IV kwartał udowodnił bardzo dobry odbiór przez klientów kolekcji jesień-zima, która już zastępowana jest stopniowo produktami z nowej wiosennej oferty.
Nowa kolekcja jeszcze mocniej podkreśla wykorzystywane przez CCC trendy modowe i charakter głównych marek, tj. Gino Rossi, Sprandi, Lasocki, DeeZee oraz Jenny Fairy. Grupa zamierza nadal inwestować w cieszące się dużym powodzeniem kolekcje kapsułowe. W planach są m.in. te przygotowane przez młodych zdolnych artystów z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, z którą współpracuje CCC, chcąc inspirować się głosem młodego pokolenia i wspierać rozwój talentów.
Od początku lutego otworzyliśmy wszystkie sklepy CCC w Polsce. Decyzja o uwolnieniu handlu cieszy i jest dobrym sygnałem na przyszłość. Jesteśmy gotowi na bezpieczne i profesjonalne przyjęcie klientów w salonach CCC. Czeka na nich bardzo dobra kolekcja, nowoczesne sklepy i wysokiej jakości obsługa. Mamy zróżnicowaną ofertę na start, zarówno atrakcyjne wyprzedaże, jak również duży udział nowości.”, mówi prezes zarządu Grupy CCC Marcin Czyczerski.
Dobre wyniki sprzedażowe Grupa zanotowała na Węgrzech i w Rumunii, gdzie pomimo spadków trafficu, dzięki silnemu e-commerce, odnotowane zostały zbliżone rdr wyniki sprzedażowe. Równolegle, widoczne jest zwiększone zainteresowanie stale rozwijaną ofertą odzieży. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec stycznia 2021 roku wynosiła 685 tys. mkw. Grupa CCC jest obecna w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1029 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 70 platform online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.